عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: شیراز در مهرماه میزبان سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان اباعبدالله‌ الحسین(ع) خواهد بود.
عقیق: مظفر مختاری در جمع خبرنگاران گفت: این اجلاسیه سه روزه، طی روزهای 14، 15 و 16 مهرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
مختاری با بیان این‌که «در این اجلاسیه مهمانانی از سراسر کشور و همچنین از 35 کشور جهان حضور خواهند داشت» گفت: این همایش یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و مذهبی استان فارس و شیراز است.
وی با اشاره به لزوم همکاری و همراهی تمام رسانه‌ها در زمینه انعکاس اخبار مربوط به این اجلاسیه، گفت: همت و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس، شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی و البته تلاش همه جانبه شورای هیئات مذهبی استان، منجر به برگزاری این اجلاسیه شده است.
مختاری با یادآوری این‌که «دبیرخانه این اجلاسیه در محل شورای هیئات مذهبی فارس ایجاد شده است» تلاش برای دائمی شدن این دبیرخانه را یادآور شد و گفت: کار شناسایی پیرغلامان حضرت امام حسین(ع) در سطح استان فارس از مدتی قبل آغاز و تاکنون منجر به شناسایی 170 پیرغلام شده است که البته همگی دارفانی را وداع گفته‌اند.
وی گفت: تلاش برای شناسایی پیرغلامان حضرت اباعبدالله(ع) که در قید حیات هستند ادامه دارد و البته پیرغلامانی که پدر شهید هم هستند، در اولویت قدردانی و تجلیل قرار خواهند داشت.
مختاری با اشاره به اختصاص 200 میلیون تومان از سوی شورای اسلامی شهر شیراز برای برگزاری این اجلاسیه، گفت: تلاش برای شناسایی سبک‌های عزاداری و اشعار مورد استفاده طی سال‌های گذشته تاکنون با هدف ثبت و مجلد کردن این آثار آغاز شده و ادامه دارد.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با بیان این‌که «کتابی شامل زندگی‌نامه پیرغلامان استان فارس تهیه خواهد شد» گفت: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ای تحت عنوان 60 شب، 60 مروارید را تهیه کرده و در قالب لوح‌های فشرده در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهیم که این اثر حاوی سبک‌ها و اشعار سنتی عزاداری ایام محرم و صفر خواهد بود.
وی با بیان این‌که «هیئت‌های مذهبی بزرگترین پتانسیل مردمی در ایران محسوب می‌شود که قدمت آن در استان فارس به بیش از 200 سال می‌رسد» گفت: استفاه از این ظرفیت می‌تواند فرهنگ هر جامعه‌ای را متحول کند.
مختاری راه‌اندازی دبیرخانه هنرهای دفاع مقدس و ذخایر شهدا و همچنین دبیرخانه هنرهای آئینی مذهبی و برگزاری یادمان شهدا را از جمله برنامه‌های آتی شورای هیئات مذهبی استان فارس اعلام کرد.

منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین