عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
بيش از ۲۷ هزار نفر از هموطنان متبرع از زمان آغاز فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات براي بازسازي اعتاب مقدسه اعزام شده‌اند.
عقیق:به نقل از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، از سال ۸۲ تا پايان سال گذشته، ۲۷هزارو ۶۱۰ نفر از هموطنان ولايتمدار، در قالب نيروهاي انساني متبرع جهت مشاركت در بازسازي اعتاب مقدسه به عراق و سوريه اعزام شده‌اند.
براساس اين گزارش، در بين استان‌هاي كشور، خراسان جنوبي با ۲هزارو ۵۷۸، فارس با يك‌هزارو۵۸۰، كرمان با يك‌هزارو۵۳۶، قزوين با يك‌هزارو ۳۸۹ و يزد با يك‌هزارو ۲۸۸ نفر بيشتريت تعداد نيروي انساني متبرع را گسيل داشته‌اند.
از زمان تشكيل ستاد بازسازي عتبات تا كنون، هموطنان عزيز با توجه به عشق و علاقه وافري كه به ائمه اطهار عليهم السلام دارند، با تمامي وجود در اين امر مشاركت داشته‌اند. مهمترين شكل مشاركت‌هاي مردمي نيز در قالب واريز وجه نقد به شماره حساب‌هاي اعلام شده از سوي ستاد، استفاده از سامانه پيامك و مراجعه به ستادها و يا پرداخت اينترنتي بوده است.
ثمره بيش از يك دهه مشاركت‌هاي مردمي در بازسازي عتبات، مرمت و آماده سازي اين اعتاب مقدسه براي پذيرش خيل زايرين است. اين تلاش‌ها ضمن حفظ ميراث فرهنگي جهان تشيع و رغبت حضور زوار، زمينه‌ساز ترويج فرهنگ شيعي در بستر گردشگري مذهبي است كه البته در زواياي ديگر خود موجب شكل‌گيري چرخه فني، هنري و اقتصادي است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین