عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

عقیق: حاج محمدرضا طاهری در یک خانواده مذهبی متولد شد. پدر او، حاج محمد تقي طاهري هم مداح خوب و با اخلاصي بود. برادرانش حاج مرتضي و حاج محسن هم از مداحان اهل بیت علیهم السلام هستند.

خودش می گوید: «برادران هم حق بزرگي بر گردن من دارند و هميشه خودم را شاگرد اين عزيزان مي دانم. من از کودکي به برکت همين شرايط خانوادگي مي خواندم ولي به طور رسمي براي اولين بار در مجلس حاج ناصر ارضي (برادر حاج منصور ارضی) در هيئت «حسين جان» نازي آباد خواندم. اتفاقا از  همان هيئت به جبهه رفتيم. یعنی چند نفر از بچه هاي نازي آباد که آنجا بوديم با هم اعزام شديم.»

به این ترتیب مداحی حاج محمدرضا طاهری تقريبا در جبهه و زمين صبحگاه دو کوهه و حسينيه شهيد همت شکل گرفت. البته پیش از جبهه هم مداحی می کرد ولی در جبهه شناخته شد و اولین اعزام او برای مداحی، به پادگان ابوذر در گیلان غرب بود. نوآوری های او در شیوه مداحی هر چند به مذاق بسیاری از جوانان خوش می آمد اما باعث اعتراض عده دیگری شده بود که اساسا با این روش های جدید مشکل داشتند. با این حال خیلی زود ثابت کرد که استفاده از روش های جدید مداحی به معنای نادیده گرفتن شیوه های سنتی نیست. او تلاش کرد هر دو شیوه را در نقطه ای به هم برساند. به همین دلیل کم کم فضای جامعه تلطیف شد و مخالفان نیز به جمع موافقان پیوستند.

برنامه هایی که او همراه حاج محمود کریمی در مهدیه تهران اجرا می کرد هنوز هم در حافظه خیلی ها مانده و صدا و سیما به بهانه های مختلف آنها را پخش می کند. آن مداح جوان حالا یکی از پیشکسوتان و صاحب نظران عرصه ستایشگری اهل بیت علیهم السلام شده و امروز که محاسنش رو به سفیدی رفته، با کوله باری از تجربه حرف های شنیدنی زیادی درباره مداحی، مجالس اهل بیت و نقش هیات ها در شکل گیری سبک زندگی دارد.

جلسات

هیئت مکتب الزهرا


برای دسترسی به مطالب مرتبط با حاج محمد رضا طاهری در سایت عقیق اینجا را کلیک کنید

برای دسترسی به آرشیو کامل مداحی‌های حاج محمد رضا طاهری و دانلود مداحی‌های ایشان، اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن کلیپ های تصویری حاج محمد رضا طاهری در tv.aghigh.ir اینجا را کلیک کنید



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین