عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

عقیق: حاج علی انسانی متولد ۱۳۲۶ شمسی در کاشان است. او از شانزده سالگی شروع به سرودن شعر کرد و تا 9 سال کسی از ذوق و قریحه او اطلاعی نداشت. حاج علی انسانی از استادان مشهوری مانند مرحوم محمدعلی فتی مولف کتاب تحفه سرمدی، خوشدل تهرانی، استاد قدسی مشهدی، مهرداد اوستا، ریاضی یزدی، آذر و استاد مشفق کاشانی بهره برده و تقویت بنیه ادبی خود را مرهون زحمات اساتید بزرگی مثل امیری فیروزکوهی، ابوتراب جلی، خلیل سامانی (موج) و پارسای تویسرکانی می داند.

از حاج علی انسانی آثار فراوانی چاپ شده است و مداحان اهل بیت علیهم السلام در مدیحه خوانی و مرثیه خوانی از سروده های او بسیار استفاده می کنند و اهل شعر و ادبیات هم بهره مند می شوند. کتاب های چراغ صاعقه، از مدینه تا مدینه و یک عمر که گزیده غزل های یک دست صائب است، از او چاپ شده است. ارادت او به آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام به ویژه ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره (س) مشهور است و چه در اشعار و سروده هایش و چه در مجالس عزاداری ها و مولودی خوانی هایش این حقیقت، بارز و آشکار است.

در کلام خودش

این پیرغلام و شاعر اهل بیت علیهم السلام درباره شعر آیینی می گوید: «عقیده دارم شعر مذهبی را نباید از ادبیات فارسی خارج دانست و تفكیك شعر آیینی و غیرآیینی درست نیست. خیلی ها شعر مذهبی ندارند اما اعتقادشان پابرجاست. معتقدم غلام اهل بیت علیهم السلام سرور جهانیان است و جوانان آگاه، با صفا و زلال که به این وادی آمده اند باید حمایت شوند. چون جوانی كه در فكر شغل، خانه، ازدواج و غیره است نمی تواند به راحتی بیندیشد و اشعار قوی بسراید.» از طرف دیگر او معتقد است که: «شاعر باید فرزند زمان خود باشد و دردهای زمان و حرف مردم خود را با زبان ذوق بیان کند و به مخاطب برساند.»

جلسات

هر سه شنبه از ساعت 9 تا 10:30 در حسینیه لباسفروشهای تهران


برای دسترسی به مطالب مرتبط با حاج علی انسانی در سایت عقیق اینجا را کلیک کنید


برای دیدن کلیپ های تصویری حاج علی انسانی در tv.aghigh.ir اینجا را کلیک کنید

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین