عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
حجت‌السلام امینی مطرح کرد:
مشاور خیمه معرفت امام‌زاده صالح گفت: متاسفانه اهالی مسجد در برخورد با جوانان آموزش ندیده و درست عمل نکرده و این عامل سبب دور شدن جوانان از مساجد کشور و دور شدن نشاط و شادابی از این مکان‌های مقدس است.
عقیق:حجت‌الاسلام حسین امینی مشاور خیمه معرفت امام‌زاده صالح(س) با اشاره به بحث جذب جوانان به مساجد اظهار داشت: جوانی که طغیان شهوت بوده و نفس عماره بسیار به انسان فشار می‌آورد و بنا بر فرمایش رهبری که در این زمان شبیخون شدید فرهنگی است باید خیلی مواظب جوانان بوده و انتظار از آن‌ها نباید خیلی باشد.

وی افزود: ما باید طوری بر روی جوانان‌مان کار کنیم که درا ین دوره زمان حداقل این را به نظر من قبول داشته و ظاهر اعتقادات را حفظ کنند، خودشان به این نتیجه می‌رسند که مسجد بهترین جا برای آرامش و رسیدن خداست، لذا مستقیم نباید جوانان را در جهت جذب به مسجد دعوت کرد بلکه با رفتار و درک موقعیت‌شان آن‌ها را راغب به این کار کرد.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه اهل دین باید جوان را درک کند اضافه کرد: روحانی و اهل دین متاسفانه جوانان را درک نکرده‌اند و لذا با رفتاری نامناسب جوان از مسجد ترد شده و این مسئله کافی است که تا آخر عمر آن جوان رفتن به مسجد را کنار بگذارد که به طور کلی ارتباط با جوانان، فنی است که اهل دین ما از آن بی اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: اگر امام جماعت مسجد جوانان باشند باعث بروز خلاقیت در جذب جوانان شده و حوصله کار با این قشر حساس را داشته و آن‌ها را آرام‌آرام به سوی مساجد مشتاق می‌کند.

حجت‌الاسلام  امینی با ذکر اینکه بزرگان مساجد باید آموزش ببینند عنوان کرد: هیئت امنا و بزرگان مساجد باید آموزش‌هایی ویژه‌ای را در جهت جذب مساجد و ایجاد نشاط ببیند زیرا در بعضی از جاها این افراد چنین حالت دافعه‌ای داشته که با آمدن جوان به مسجد تا آخر عمر از بنیه مساجد زده شده لذا سازمان امور مساجد، هیئت امنای مساجد را خود انتخاب کرده، به طوری که در بین آن‌ها افراد جوان و میانسال جهت جذب جوانان و کودکان به کار گذاشته است.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه تکریم آماده سازی مساجد است، ذکر کرد: اگر مسجد از لحاظ ظاهری آراسته و تمیز و مرتب باشد بهتر سبب جذب جوانان و بالطبع ایجاد نشاط در این مکان متولی شده، اما اگر همین مساجد نا‌مرتب و کثیف باشد جوان با یکبار آمدن در این مکان دیگر هیچ‌گاه خاطره خوشی از مسجد در ذهنش باقی نمی‌ماند و شاید برای همیشه دیگر به مسجد نیایند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین