عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مراسم احیاء نیمه شعبان با مناجات خوانی حاج محمود کریمی در بیت الرضا(ع)
وقتی بازار بعضی از حرف ها داغ می شود، مردم ابتلائاتی پیدا می کنند و بعد که مردم می بینند اتفاقی نمی افتد اعتقاد مردم به مهدی فاطمه کمرنگ می شود. این خطرناک است.

صوت

گزارش تصویری


عقیق: مراسم احیاء شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مناجات خوانی حاج محمود کریمی برگزار شد در بیت الرضا(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ یکی از عوارض و ابتلائات که امروز گریبان ما را گرفته که متأسفانه گاهی منشأ آن غفلت و گاهی هم تعمد است انحراف در این حس مبارک و فرخنده و جذبه و گرایش به وجود منجی حضرت مهدی(ع) است. گرفتاری که الان ما داریم این است که یک عده ای هر مسئله ای که اتفاق می افتد را مرتبط به مسائل آخرالزمان می کنند.

_ در همه ادوار وقتی ما تاریخ را نگاه می کنیم از بعد از پیامبر تا به امروز همیشه این احساس در میان مردم هر دوره ای بوده که فکر می کردند که در آخرالزمان زندگی می کنند.

_ وقتی جریانی را به عنوان علامت معرفی می کنند این خیلی خطرناک است که نیتجه اش قماربازی در دین و خشک شدن اعتقاد مردم به مهدی فاطمه است. اولاً خیلی از روایاتی که راجع به مسائل ظهور صحبت می کنند یا مبتلا به ضعف سند بوده و خیلی از این هایی که هست تطبیق مسائلش با افراد موجود کار دشواری است.

_ روش علمای طراز اول نبوده که مردم را تشویق به دینداری شرطی کنند. این طور دینداری کردن شرطی شدن در مسئله مهدویت است. این که انسان منتظر بماند و خودش را با شرایط تطبیق دهد خیلی خطرناک است. خیلی از روایاتی که برای آخرالزمان وارد شده الان اتفاق افتاده است. مهم این است که وقتی من شرایطی را می بینم و شرطی شوم و خلاف آن چیزی که منتظر اتفاق آن هستم بیافتد ریشه اعتقاد من به مهدی فاطمه سست می شود. این همان قمارباز کردن مردم در دین است. مردم شرطی می شوند.

_ من باید طوری زندگی کنم که همیشه آماده باشم . من باید مانند سرباز آماده باشم. آمدن آقا حتمی است. اگر من شرطی شدم کار سخت می شود. دشمن از همین اعتقاد صاف سوءاستفاده می کنند.

_ وقتی بازار بعضی از حرف ها داغ می شود ، مردم ابتلائاتی پیدا می کنند و بعد که مردم می بینند اتفاقی نمی افتد اعتقاد مردم به مهدی فاطمه کمرنگ می شود. این خطرناک است.

_ این که بفهمد انسان الان چه وظیفه ای دارد و در چه جایگاهی است به انسان ارزش می دهد.

_ ما باید برای سرباز امام زمان شدن آماده شویم. امام زمان یاری مثل حبیب بن مظاهر می خواهد.  گول حالات روانی خود را نخورید.

_شأن نزول دعای کمیل نیمه شعبان است.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین