عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
نگاه نامشروع و گناه آلود، بی شک سرآغاز بسیاری از گناهان می باشد و عواقب بسیار سختی را چه در دنیا و چه در آخرت به همراه خواهد داشت و از این رو ترک این عمل و اجتناب از آن به کرات در سخنان پیشوایان دین تأکید شده است.
عقیق:در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که مَن مَلَاءَ عَینَهُ مِن حَرامٍ مَلَاءَ اللهُ عَینَهُ یَومَ القِیمَةِ مِنَ النّارِ اِلا اَن یتوُبَ وَ یَرجَعَ؛ هر کس چشمش را از نگاه به نامحرم پر کند، خداوند در روز قیامت چشمش را از آتش پر می کند؛ مگر اینکه توبه نماید و از اعمال خویش بازگردد؛ و نیز در جای دیگر می فرمایند: برای هر یک از اعضای انسان زنای خاصی است و همانا زنای چشم، نگاه (به نامحرم) است.
علاوه بر این امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده اند: عِمَی البَصَرِ خَیرٌ مِن کَثیر النَّظَرِ؛ نابینا بودن، بهتر از نگاه های نامشروع است؛ و نیز آمده است در میان اعضای بدن حریص تر و قدر نشناس تر از چشم وجود ندارد؛ لذا مواظب باشید و هر چه را او طلب می کند نظاره نکنید، چرا که شما را از یاد خداوند متعال غافل می سازد.
همچنین از وصیت های امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب است که ایشان فرمودند: حضرت عیسی (ع) به یارانش می فرمود: از نگاه کردن به نامحرم بپرهیزید، زیرا نگاه بذر شهوت را در دل شخص می پاشد و مقدمات گمراهی و بدبختی او را فراهم می سازد.

پی نوشت ها:
1- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 104: 32، 42.
2- مستدرک الوسائل، ج 14: 269.
3- میزان الحکمه، ج 10: 70.
*بیگم آزرمی، نفس در اسارت شیطان: 159- 160.
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین