عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
عبدالمجید فرائی گفت: برای اینکه شأنیت ائمه درشعر رعایت شود باید نهادی تشکیل شود که قبل از انتشار کتاب ها از لحاظ محتوایی آنها را بررسی کند تا اشعاری پیراسته از ابهامات تاریخی منتشر شوند.

عقیق: عبدالمجید فرائی شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) با بیان اینکه اشعاری که برای ائمه اطهار سروده می شود باید با آگاهی و دانش سروده شود و جوششی باشد گفت: برای اینکه شانیت ائمه بزرگوار ما رعایت شود شاعرانی که برای اهل بیت (ع) شعر می سرایند باید سطح آگاهی و دانش خود را افزایش دهند تا مسایلی را که استناد تاریخی صحیحی ندارد در شعر وارد نکنند.

وی ادامه داد: از این رو باید نهادی تشکیل شود که قبل از انتشار آثار، از لحاظ محتوایی آنها را ارزیابی کند تا اشعار شسته و پیراسته از ابهامات تاریخی و انحرافات منتشر شود.

فرائی تصریح کرد: شعر یک الهام است بنابراین شاعر باید منبع الهام را در نظر داشته باشد و به گونه ای شعر بگویید که که منبع الهام راضی شود.

این سراینده اهل بیت (ع) درادامه با بیان اینکه اگر انسان یک قدم برای خدا بردارد حتما خدا چند قدم برای انسان بر می دارد، اضافه کرد: دیگر ویژگی شاعر اهل بیت حمیت و غیرت دینی است، چرا که این غیرت دینی باعث می شود که شاعر در مقابل اتفاقاتی که در جهان اسلام می افتد از خود واکنش نشان دهد.

وی سپس تصریح کرد: نکته دیگری که مسولان فرهنگی باید در نظر داشته باشند این است که از شاعران بخواهند که پیرامون مسایل مختلف شعر بسرایند و مطمئن باشند که شاعران معتقد و علاقه مند به دین از پس چنین مسولیتی به شیوه ای مناسب بر می آیند.

این شاعر با اشاره به سبک مورد علاقه اش در سرودن اشعار آیینی، اظهار کرد: به سبک عراقی علاقه زیادی دارم اما به طور کلی شعری را که به نظرم دلنشین باشد می پسندم اما علاقه زیادی به شعر سپید ندارم همچنین فکر می کنم که بعضی از اینها حتی شعر نیستند اما تمام سعی خودم را می کنم که به اذن الله آن استعدادی را که در من وجود دارد به عرصه ظهور برسانم.

وی ادامه داد: مثلا غیر از یکی دو شعر از ایرج میرزا از دیگر اشعارش خوشم نمی آید چون بیشتر هزلیات است و در آنها به بسیاری از اعتقادات توهین شده است و ترجیج می دهم شاعران زبان پیراسته ای داشته باشند.

عبدالمجید فرائی شاعر و متولد 1322 شهرستان زنجان است، وی تاکنون بیش از 20 هزار بیت در قالبهای مختلف سروده است و هم کنون مشاور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ری است.

فرائی علاوه بر اینکه همکاری نزدیکی با نهادی فرهنگی وزیارتگاهها دارد، در سال های 87 ،88 و 90 شاعر برگزیده استان از شهرستان ری بوده است.


منبع: خبرگزاری شبستان
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین