عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج موسی رضائی، حسین رستمی و سید محمد حسین یونسی در هیئت الرضا
با امام زمانتان رابطه داشته باشید. این رابطه چگونه است؟ اگر یقین داشتیم که امام زمانمان حضور دارند و ما را می بینند دیگر هر جایی نمی رفتیم.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در هیئت الرضا با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج موسی رضائی، حسین رستمی و سید محمد حسین یونسی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را بخوانید؛

_موضوع مهدویت تنها منحصر به شیعه نیست. حتی ابن تیمیه هم که بنیان گذار وهابیت امروز است تصریح می کند که این موضوع، مورد اجماع تمامی مسلمین است. کتابهای بسیاری در خود دانشگاه الأزهر مصر نوشته شده است مبتنی بر روایات و احادیث شخص پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلّم در مورد مهدی منتظر علیه السلام با منابع اهل سنت. مهدویت و انتظار برای ظهور مهدی موعود در همه ی ادیان از جمله انجیل لوقا و جاماسب زرتشت آمده است.

_آیه ی سی و سوم سوره ی توبه اشاره ی مستقیمی به وجود امام مهدی عجل الله تعالی فرجه دارد. اگرچه آیات "بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین" و "أشرقت الأرض بنور ربها" و آیات دیگر هم درباره ی وجود مبارک ایشان است. همچنین روایات و احادیث بسیاری در منابع تشیع موجود است که با دلایل عقلی و نقلی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و منجی موعود را معرفی می کند.

_همه ی انبیا منحی موعود را بشارت داده اند. خود انبیا و اولیا برای سیر سلوک خود یکی گریه بر امام حسین علیه السلام داشته اند و یکی به یاد منجی موعود بودند. فلذا زمانی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه بین رکن و مقام کنار کعبه ندا می دهند "أنا المهدی المنتظر"، نمی گویند یا ایها المسلمون، نمی گویند یا ایها المومنون. می گویند "یا أهل العالم" ای تمام اهل عالم، من مهدی منتظر هستم. ادامه می دهند "أنا صمصام المنتقم" و بعد می فرمایند "ألا یا أهل العالم إنّ جدی الحسین قتلواه عطشانا". من فرزند حسینم که او را با لب تشنه کشتند.

_معصومین علیهم السلام فرمودند با امام زمانتان رابطه داشته باشید. این رابطه چگونه است؟ اگر یقین داشتیم که امام زمانمان حضور دارند و ما را می بینند دیگر هر جایی نمی رفتیم. با هر کسی دوستی نمی کردیم. هر حرفی نمی زدیم. هر کاری انجام نمی دادیم. ...  علی بن مهزیار نوزده بار به حج رفت تا امام زمان را ببیند امام موفق نشد. ندایی به او گفت بار دیگر به حج بیا تا امام را ببینی. بار بیستم که با سختی های آن زمان به حج مشرف شد در سرزمین عرفات به دیدار امام زمان مشرف شد. امام فرمودند اگر خوبتر بودی، زودتر به دیدار ما نایل می شدی. چراکه علی بن مهزیار دوستانی داشت که ثروتمند بودند امام به فکر مستمندان نبودند. این گناهان ماست که سبب حجاب بین ما و امام زمانمان شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین