عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
آشنايي با مداحان

عقیق: رضا هلالي سال 1360 به دنيا آمده است. اصالتاً خوزستاني است اما در بندرعباس به دنيا آمده. تولدش مصادف با ايام جنگ و مهاجرت خانواده به تهران بود و به همين دليل در تهران بزرگ شد. فرزند سوم خانواده است و دو برادر و يك خواهر دارد.

اين مداح اهل بيت در سن 12 سالگي قاری قرآن بود و در همان سن و سال با شرکت در مجالس و هيات هاي حاج منصور ارضی آداب مداحی را تا اندازه اي آموخت.

تا قبل از سال 1379 تنها اهالی منطقه میدان خراسان تهران او را به عنوان مداحی جوان می شناختند، اما از سال 1382 با برپایی هیئت الرضا (ع) در مسجد جامع ابوذر ، نام او هم به عنوان مداحان سرشناس اضافه شد.

هلالی از همان آغاز کار، مورد انتقاد بسیاری از جریان های مذهبی قرار گرفت زیرا او سبک های جدیدی را در مداحی به کار می برد که خوشایند خیلی ها نبود. منتقدان هلالی، او را متهم می کردند که مداحی را با سبک و سیاق موسیقی پاپ در آمیخته و آلوده کرده است. با این حال، مدافعان او که عمدتاً از جوانان با تیپ های امروزی هستند، سبک او را عاملی برای تنوع بخشی به مجالس مدیحه سرایی و روضه خوانی می دانند و به شدت از او حمایت می کنند. هلالي هم معتقد است همه افراد با هر ظاهر و عقيده اي مي توانند به هيات بيايند: «هیات مال همه است مال حزب اللهی هست مال بچه فوفوله هم هست. من اين گروه را هم جذب كردم به خاطر اینکه علیه جوانان هجمه نکردم. کسی که می آید این شمعی که در قلبش است نباید خاموش شود و ما نمی آییم در جلسه های امام حسین نقطه امید او  را کور بکنیم؛ مثلا با یک اخلاق بد بگوییم که این مویش بلند است. می شود که این کار را به روش، لحن و بیان دیگری انجام داد. باید بگذاریم ده بار بیاد بار یازدهم نصیحتش کنیم.»

 

از كلام خودش

عبدالرضا هلالي در باره آغاز به كار مداحي مي گويد: « كلاس مداحي نرفتم اما چون علاقه مند به روضه شده بودم و به سمت هیات گرایش پیدا کرده بودم، به جلسات حاج منصور می رفتم و نوارهای آقای آهنگران را گوش می دادم. بعضی ها طیف حاج منصور و روضه را می پسندیدند و برخی ها هم طیف کلاسیک مانند آهنگران را. اما من یک فضای میان این دو سبک را می پسندیدم.»

جلسه ثابت: جمعه شبها در حسینیه حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام

برای دسترسی به مطالب مرتبط با حاج رضا هلالی در سایت عقیق کلیک کنید

برای دسترسی به آرشیو کامل مداحی‌های حاج رضا هلالی و دانلود مداحی‌های ایشان، اینجا را کلیک کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین