عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
معاون تهذیب حوزه علمیه البرز گفت: زمانی که مردم نسبت به یکدیگر ظلم و جور روا کنند سبب به تأخیر انداختن زمان ظهور امام زمان(عج) می‌شوند.
عقیق:حجت الاسلام ملکیان معاون تهذیب حوزه علمیه البرز گفت: مرحوم محدث نوری در کتاب شریف نجم الثاقب در حدود 180 لقب برای امام زمان(عج) شمرده که یکی از آنها حجت الله است که این لقب را ما شیعیان در سلام خاص روز جمعه به امام زمان داده و همچنین مرحوم شیخ عباسی این دعا را در مفاتیح الجنان آورده است.
وی بیان کرد: حجت به معنای دلیل و برهان بوده و این به این معنا است که با وجود شاخصی مثل امام زمان(عج) هیچ عذری در کوتاهی و کم کاری‌های‌مان پذیرفته نیست زیرا که دلیل و برهان هدایت شده از سوی حضرت صاحب (عج) است.
ملکیان ابراز داشت: در زمانی که ما سلام خاص امام زمان را می‌دهیم، نشان از این دارد که آن حضرت به دلیل حجت خدا بودن باید حضور داشته باشد به طوری که در روایتی از معصوم که فرمودند، اگر حجت خدا روی زمین نبود زمین اهلش را می‌بلعید.
وی ادامه داد: روزی حضرت علی (ع) بلافاصله بعد از نماز به منبر رفته و فرمود که همیشه در زمین حجت خدا باید حضور داشته باشد و این تلنگری برای ما بوده و حضرت علی در جایی دیگر فرمودند که مردم به خاطر ظلم و  جوری که در حق همدیگر انجام می‌دهند باعث مخفی شدن حجت خدا شدند.
حجت الاسلام ملکیان عنوان کرد: در دوره غیبت ما باید حضرت را زیاد یاد کرده و لو در حد یک سلام باشد که اگر مردم در زمان غیبت دعای فرج را زیاد قرائت کنند زندگی‌هایشان رنگ و لعاب امام زمانی گرفته و ما باید کارهای خیرمان را به امام زمان تقدیم کنیم سبب گشایش مشکلاتمان می‌شود.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین