عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
در حاشيه جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات، جشن ميلاد حضرت علي اكبر (ع) هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد.
عقیق: جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف ضمن عرض تبريك به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر (ع) با استناد به آيات و روايات، شرايطي كه يك مبلغ موفق بايد داشته باشد را توضيح داد.
وي گفت: يك مبلغ بايد، شرايطي چون دين شناسي، تفقه در دين، تكيه بر سخنان معصومين، اخلاص، شجاعت، صداقت و راستي، رفق و نرمي، خيرخواهي و يكساني دل و زبان را داشته باشد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در ادامه تلاش روحانيون براي استفاده معنوي هرچه بيشتر زايرين از اين فضاهاي معنوي را مورد تأكيد قرار داد.
وي افزود: زايرين مدت كوتاهي در عتبات عاليات هستند، از اين فرصت موجود بايد بهترين استفاده را داشته باشند؛ زايرين با عشق به اين سفر گام نهاده اند و مشتاق شنيدن مطالب و رهنمودهاي روحانيون هستند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف عنوان كرد: در وادي السلام دو پيامبر بزرگ الهي آرميده اند؛ زايرين را براي حضور در وادي السلام راهنمايي و تشويق كرده، علماي مدفون در حرم مطهر اميرالمومنين (ع) و نيز بيت حضرت امام (ره) را درصورت امكان مورد توجه قرار دهيد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احساني با اشاره به بركات و اهميت زيارت حضرت اميرالمومنين (ع) با استناد به روايتي از امام صادق گفت، خداوند متعال براي هر قدمي كه در راه زيارت حضرت اميرالمومنين (ع) برداشته شود، در حالي كه عارفا بحقه باشد ثواب يك حج و يك عمره را براي او مي‌نويسد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف با اشاره به پيشرفت فيزيكي پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) گفت: اين صحن به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع و با همت و تلاش ملت ايران در حال ساخت است و با ساخت اين بنا صحن فضاي زيارتي حرم ۱۴ برابر مي‌شود كه نياز مبرم به كمك دارد.
حجت الاسلام والمسلمين احساني اظهار داشت: در اين سفر معنوي بيشتر به فضايل و مناقب ائمه (ع) پرداخته شود.
وي در اين جلسه به بيان برخي نكات پيرامون احترام به قوانين و مقررات و همچنين مردم عراق اشاره كرد.
در پايان يكي از مداحان اهل بيت (ع) به مناسبت ميلاد مسعود علي اكبر (ع) به مديحه سرايي پرداخت.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین