عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
مداحی حاج محمد رضا طاهری و کربلائی حسین طاهری در مکتب الزهرا(س)
تشخیص حق مربوط به امام زمان است و منطق حق مربوط به امام زمان است. امر به امام زمان منتقل شده است. حسن منطق گاهی در بین مردم تبدیل به سوء منطق می شود...

صوت

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب میلاد حضرت علی اکبر(ع) با سخنرانی استاد حشمت الله قنبری و مداحی حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد حشمت الله قنبری را بخوانید؛

_ وجود مبارک حضرت علی اکبر(ع) یکی از استثنایی ترین شخصیت های کربلا است. مجموعه شهدای واقعه کربلا مستثنی از بقیه هستند. شهدای اهل بیت مستثنی از اصحاب سیدالشهدا هستند و در میان شهدای روز واقعه حضرت علی اکبر یک استثنا است.

_ نکته مهمی که در اطراف زندگی حضرت علی اکبر هست این است که شما وقتی تتمه و انتهای حیات ایشان را نگاه می کنید جنس برخورد بنی امیه با حضرت علی اکبر با بقیه شهدا متفاوت است. در کربلا دو نفر به طور خیلی استثنایی به شهادت رسیدند که یکی امام حسین و دیگری حضرت علی اکبر است.

_ امام حسین در مورد حضرت علی اکبر توصیفاتی دارد که در رابطه با احدی غیر او ندارد. امام حسین می  فرمایند که حضرت علی اکبر شبیه ترین فرد از اول آفرینش تا آخر خلقت خلقاً و منطقاً و خُلقاً به پیامبر می باشد. این شباهت به قدری است که دلتنگی های سیدالشهدا را برطرف می کرد.

_ اخلاق پیغمبر که فرمودند برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شدند که این تکمیل مکارم اخلاق حضرت علی اکبر می باشد.

_ همه انگیزه های زندگی دنیا در حضرت علی اکبر وجود داشت. مرگ برای حضرت علی اکبر حل شده است و ایشان از مرگ بزرگتر است. معیار و میزان همه باید حق باشد. با حق باید زندگی کرد. ترازوی ما باید ترازوی حق باشد. با کسی پیمان اخوتی نبندیم که دین را خرج او کنیم.

_ تشخیص حق مربوط به امام زمان است و منطق حق مربوط به امام زمان است. امر به امام زمان منتقل شده است. حسن منطق گاهی در بین مردم تبدیل به سوء منطق می شود. به جایی می رسد که کسی که باید حرف آخر را بزند حرف اول را هم میزند که این نشانه مظلومیت است. این گیر باید به سرو سامان برسد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین