عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
برزگر اظهار کرد:
رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: نماز نه‌تنها در جبران گناهان و پوشیده شدن آن نقش دارد، بلکه می‌توان از آن به‌عنوان سدی در برابر گناهان آینده نیز نام برد.

عقیق:علی برزگر، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت‌‌و گویی از آذربایجان غربی، گفت: نماز، یگانه عملی است که در نخستین پایه باعث روی آوردن بنده به سوی کردگار و در مرحله دیگر موجب اقبال ایزد منان به بنده می‌شود.

وی افزود: اقامه نماز سبب نزدیکی انسان به پروردگار خود شده و با توجه به آیات و روایات، بالاترین حالت قرب بنده به خدا سجده بر خاک است.

برزگر ادامه داد: نماز تأثیرات بسیاری بر رفتار و زندگی روزمره انسان داشته که به‌خوبی در رفتار یک نمازگزار واقعی قابل مشاهده است.

وی در رابطه با آثار نماز گفت: تعظیم به خدا و تحقیر تمام قدرت‌های دنیوی، خودسازی، زدودن گناهان، رعایت حقوق و توسعه اقتصادی از جمله مهمترین آثار نماز در زندگی و رفتار انسان است.

برزگر گفت: از آنجا که کودکان و نوجوانان با نگریستن به گفتار و رفتار پدر و مادر رشد می‌کنند، نماز خواندن و درستکاری والدین باعث نهادینه شدن این رفتار در شخصیت و اعمال فرزندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه والدین باید در کودکی انگیزه و اندیشه اقامه نماز را در فرزندان خود پرورش دهند، افزود: پدر و مادر می‌توانند با تمجید صفت نیک نماز خوانی فرزندان خردسال در جمع دوستان و نزدیکان، یا تعلیم فلسفه نماز با زبان ساده ، از همان دوران کودکی بچه را با قرآن و سنت و عترت رسول خدا (ص) آشنا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: اگر نمازگزار نمازش را  اول وقت و با رعایت آداب و سنن آن به خوبی ادا کند، شیطان هرگز نمی‌تواند بر چنین شخص مؤمن و پاک نفوذ کند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین