عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
برگزیده مسابقات قرآن و حدیث حوزه:
حافظ كل قرآن كريم با انتقاد از عملكرد رسانه ها به ویژه رسانه ملی در پرداختن به برنامه های قرآني، تصریح کرد: محوریت قرآن لازمه اثرگذاری فعالیت های فرهنگی است.

عقیق:حجت الاسلام محمود محمدي نيا كه در مسابقات قرآن و حديث حوزه هاي علميه رتبه برتر رشته حفظ كل را از آن خود كرده ، در گفتگویی گفت: برگزاري مسابقات قرآنی در زمينه تلاوت، تدبر، تفكر و... منجر به آشنایی جامعه با قرآن می شود.

وی ادامه داد: درست است كه حضور يك روحاني و تبليغ او با رويكرد تلاوت و حفظ قرآن تاثير بسياري در ميان افراد جامعه مي گذارد، ولي به هر حال رسانه ملی بايد با توجه به مخاطب زيادي كه دارد، در اين زمينه بيشتر كار كند.

حجت الاسلام محمدي نيا با بيان اينكه بايد بدانيم كه قرآن چه چيزي را بيان كرده، لذا مقدمه آن انس و تلاوت و در نهايت تفكر و تدبر مي باشد، خاطر نشان كرد: به همين جهت قرآن اول به تلاوت تشويق مي كند و سپس آن را موعظه و پند و پاك كننده دل از امراض مي خواند و در نهايت آن را موجب هدايت، آمرزش و رحمت بر مي‌شمارد.

اين حافظ كل قرآن كريم تصریح کرد: اگر سياستگذاران فرهنگي با قرآن انس داشته باشند به طور طبيعي در ميان افراد تاثير خواهد داشت و جامعه قرآني و در نتيجه اخلاق مدار مي شود.

اين حافظ كل قرآن كريم در ادامه با انتقاد از عملكرد رسانه ها به ویژه رسانه ملی در پرداختن به فعاليت هاي قرآني، ابراز داشت: رسانه ملی در ماه رمضان به قرآن می پردازد، ولي در ساير وقت ها حتي در شبكه قرآن نيز مدت زمان پخش تلاوت كمتر ديده شده است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین