عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان از رقابت 118 مداح آیینی در نخستین آزمون کتبی طرح بهسازی مداحان عتبات عالیات با سایر مداحان از سراسر کشور خبر داد.
عقیق:محمد باقر خندان سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۸ مداح آیینی در نخستین آزمون کتبی طرح به سازی مداحان عتبات عالیات با سایر مداحان از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: برای نخستین بار این آزمون در ۱۷ حوزه امتحانی در سراسر کشور با حضور ناظرانی از بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که با پیگیری کانون مداحان و با توجه به حجم مداحان منطقه کاشان، این شهرستان به عنوان یکی از این حوزه‌های امتحانی انتخاب شده و مداحان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در این حوزه رقابت می‌کنند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان تصریح کرد: آزمون، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۸ خرداد ماه در دبیرستان صفاری واقع در بلوار کارگر کاشان برگزار می‌شود. در این آزمون، ۱۰۰ پرسش چهار گزینه‌ای انتخاب شده است که مداحان باید در مدت ۱۰۰ دقیقه به این پرسش‌ها پاسخ دهند و در ضمن به ازای هر چهار جواب نادرست، یک امتیاز منفی برای شرکت‌کنندگان در زمان تصحیح اوراق لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: منابع آزمون در پنج بخش احکام عمومی، عقاید، تاریخ و سیره معصومین، مقتل‌شناسی و آداب مداحی پیش‌بینی شده است که نمره قبولی در هر بخش، کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز آن بخش است.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان خاطرنشان کرد: همراه داشتن کارت آزمون و کارت ملی در زمان ورود به حوزه امتحانی الزامی است و مداحان باید به نشانی azmoon.hajj.ir مراجعه و کارت آزمون ورودی خود را دریافت کنند.

خندان با بیان اینکه تمامی مراحل نام‌نویسی به صورت اینترنتی انجام گرفته است، بیان داشت: تنها مداحان زیر ۶۵ سال که از مدرک دیپلم برخوردار بوده و حداقل ۱۰ سفر به عتبات داشته و پنج سال سابقه مداحی از کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان دریافت کرده‌اند می‌توانستند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح به سازی مداحان عتبات از سوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان، ارتقا و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق و سطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت‌بخشی در اعزام را از اهداف این طرح اعلام کرد.

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است و تنها مداحانی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که این مراحل را طی کرده باشند و نمره قبولی را کسب کنند.
۳۸۵ مداح و شاعر آیینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی کاشان هستند.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین