عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر خبر داد٫
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با اشاره به فعاليت ۶ درمانگاه اين جمعيت در كربلا، نجف و كاظمين، تاكيد كرد: بارها توليت حرم حضرت امام حسين (ع) از خدماتي كه پزشكان جمعيت هلال احمر به زائران ارائه مي‌دهند، تقدير و تشكر كرد.
عقیق:دكتر علي حيدري با اشاره به وجود ۶ امام معصوم (ع) در كشور عراق گفت: به غير از مناسبت‌هاي مذهبي همچون تاسوعا، عاشورا، اربعين، ۳ شعبان و نيمه شعبان، تقريبا يك ميليون زائر ايراني سالانه به عتبات عاليات سفر مي‌كنند.
وي افزود: روزانه ۲۰ هزار ايراني در عتبات عاليات به عنوان زائر در به سر مي‌برند و براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران، جمعيت هلال احمر درمانگاه‌هايي در كربلا، نجف و كاظمين ايجاد كرده است.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با تاكيد بر اينكه شش درمانگاه هلال احمر واقع در نجف، كربلا و كاظمين در طول سال فعال است، اضافه كرد: از اين تعداد ۲ درمانگاه به صورت ۲۴ ساعته و يك درمانگاه به صورت ۱۶ ساعته در كربلا، ۲ درمانگاه به صورت ۲۴ ساعته در نجف و يك درمانگاه به صورت ۲۴ ساعته در كاظمين با حضور ۵۰ پزشك و كادر پزشكي فعال است.

اعزام تيم‌هاي ويژه درماني در مناسبت‌هاي مذهبي به عتبات عاليات
دكتر حيدري تاكيد كرد: براي تاسوعا، عاشورا و اربعين و عزاداري‌هاي حضرت سيدالشهدا (ع) و همچنين پياده روي‌هاي مرسوم در نيمه شعبان، تيم درماني ويژه از ايران به عتبات اعزام مي‌شود.
وي به اعزام تيم پزشكي ويژه هلال احمر براي مراسم نيمه شعبان در عتبات عاليات اشاره كرد و يادآور شد: در قالب اين تيم پزشكي۴۶ نفر متشكل از پزشك متخصص قلب، داخلي، بيهوشي، طب اورژانس، پزشك عمومي و پرستار به كربلا و نجف اعزام مي‌شوند تا در ۲ چادر مستقر شده و خدمات بهداشتي و درماني را به افراد از تمامي ملت‌ها ارائه دهند.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر تصريح كرد: خدمات بهداشتي و درماني كه در نيمه شعبان به مردم ارائه مي‌شود تنها مختص به زائران ايراني نيست و به تمامي زائران كربلا و نجف اين خدمات ارائه مي‌شود.
وي بيان كرد: خدمات بهداشتي و درماني هلال احمر به مناسبت نيمه شعبان از ۱۰ شعبان آغاز مي‌شود و تا ۱۷ شعبان ادامه خواهد داشت تا در قالب آن خدمات خوبي به زائران ارائه شود.
دكتر حيدري درباره قدرداني توليت حضرت امام حسين (ع) از جمعيت هلال احمر افزود: بارها توليت حرم حضرت امام حسين (ع) از خدماتي كه پزشكان جمعيت هلال احمر به زائران ارائه مي‌دهند، تقدير و تشكر كرده است.
وي در ادامه با اشاره به دارو و تجهيزات مورد نياز براي مراسم نيمه شعبان در كربلا و نجف اظهار داشت: ۵ تن دارو و تجهيزات پزشكي به عتبات عاليات ارسال شده است.

تملك درمانگاه‎هاي هلال احمر در عتبات عاليات
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با بيان اينكه در حال حاضر ۶ درمانگاه متعلق به هلال احمر در عتبات عاليات فعال است، اذعان كرد: از اين تعداد ۵ درمانگاه استيجاري و يك درمانگاه تملك شده است كه در تلاشيم تا ۵ درمانگاه استيجاري نيز به تملك هلال احمر درآيد.
وي درباره خريداري زمين براي ساخت درمانگاه در كربلاي معلي نيز گفت: قطعه زميني به مساحت ۳۵۰ مترمربع خريداري و پايه ريزي آن صورت گرفته است و طي ۱۸ ماه آينده در ۱۰ طبقه تكميل و به عنوان نماد هلال احمر ايران در كربلا به بهره برداري خواهد رسيد.
دكتر حيدري خاطرنشان كرد: موافقت اصولي براي ساخت دي كلينيك فوق تخصصي اخذ شده است تا پس از ساخت مورد بهره برداري قرارگيرد؛ البته اين دي كلينيك به عنوان مركز جراحي چشم و ساير جراحي‌هاي تخصصي در نجف اشرف فعاليت خواهد كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین