عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
يك رسانه سعودي اعلام كرد شوراي عمومي نظارت بر انتقال حجاج درامارت مكه مكرمه خواستار كاهش مدت زماني در انتقال حجاج و عمره گزاران از گذرگاه ها و فرودگاه ها در كمترين زمان ممكن شده است.
عقیق:پايگاه خبري مكه گزارش داد: شوراي عمومي نظارت بر انتقال حجاج در مكه مكرمه خواستار يكپارچه شدن اقدامات قانوني در مراكز شمارش و بازرسي در ورودي‌هاي مكه و ايجاد ايست‌ها و مسيرهاي جديد براي كاهش مدت زماني در انتقال حجاج و عمره گزاران از گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها در كمترين زمان ممكن شده است.
عصام تونس معاون دبيركل شوراي عالي نظارت بر انتقال حجاج گفت: اتخاذ تدابيري در مراكز شمارش و بازرسي در ورودي‌هاي مكه مكرمه در خلال موسم حج امسال براي جلوگيري از ورود افراد فاقد مجوز حج با همكاري چندين دستگاه دولتي بررسي مي‌شود.
وي افزود: همچنين مطالعاتي در خصوص يكپارچه شدن و توسعه مناطق شمارش در ورودي‌هاي مكه مكرمه براي جلوگيري از مشكلات حجاج هنگام ورود به عربستان از خلال نقاط شمارش و مراكز كنترل امنيتي انجام مي‌شود. وي به كاهش زمان انتقال حجاج از گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها به مكه بدون توقف در اماكن زيادي براي بررسي اسناد و مدارك رسمي شناسايي اشاره كرد.
وي از توسعه مراكز شمارش و تدابيري براي جلوگيري از نفوذ افراد فاقد مجوز حج و ساماندهي مسيرهاي حركتي و تسهيل حركت خودروها در ورودي‌هاي مكه مكرمه مانند النواريه كه پس از ايستگاه الشميسي از مهمترين مراكز است و مركز شمارش البهيته و ديگر مراكز خبر داد.
وي اعلام كرد: تلاش‌ها بر اين متمركز است تا حداقل زمان ممكن در انتقال حجاج محقق شود.

زمان بافت پرده كعبه
محمد عبدالله باجوده رئيس كارگاه بافت پرده كعبه مشرفه گفته است: بافت پرده مدت زماني هشت تا نه ماه طول مي‌كشد و هزينه پرده بيش از ۲۰ ميليون ريال است كه ۱۴۰ كارگر آموزش ديده در بافت آن مشاركت مي‌كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین