عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام بابادائی مطرح کرد:
معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: حضور طلاب حوزه‌های علمیه در فضای مجازی برای مبارزه با انحرافات و پاسخ‌گویی به شبهات جوانان است.
عقیق:حجت‌الاسلام بابادائی با اشاره به تبلیغ طلاب در فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی یک ابزار برای دشمنان مسلمانان و خصوصاً شیعه در جهت پیاده کردن فرهنگ و تمدن غربی بر افکار جوانان این کشورها بوده که ما از این مسئله می‌توانیم جهت تبلیغ آموزهای شیعه نهایت فرصت را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فضای مجازی برای غرب و متحدانش بمنظور سلطه بر کشورمان خطرناک بوده زیرا از این طریق توانسته مرزهای کشورمان را برداشته و فرهنگ غلط و مبتذل خودشان گسترش دهند.

بابادائی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه از طریق همین فضای مجازی می‌توانند بدون مانعی، صحبت‌ها، مسائل دینی را به گوش مردم جهان رسانه و مکتب شیعه را که مملو از معارف و علوم دینی و اخلاقی است را ترویج داده و جامعه‌ای را که در اسارت ظلم و فساد قرار گرفته نجات بخشند.

وی ابراز داشت: مکتب شیعه به قدری غنی بوده که همه‌ی کلمات و درس‌های زندگی را با ریزترین جزئیات در آن آمده، و  طلاب علوم دینی این وظیفه را داشته که به غیر از منبر باید در فضای مجازی به تبلیغ دین پردازند.

بابادائی افزود: فعالیت طلاب در فضای مجازی بدین گونه است که با سلیقه‌ها خود در وبلاگ‌ها چت‌روم به تبلیغ دین و پاسخ به شبهات دینی پرداخته و با درست کردن تالارهای گفتگو به سؤالات مردم پاسخ می‌گویند.

وی اظهار داشت: تبلیغ در فضای مجازی در حوزه‌های علمیه به صورت سازمانی نبوده و باید مدارس دینی در این بخش به خاطر حساسیت بالایی که جدیداً روی داده حضور پیدا کنند. اما در کل طلاب حوزه‌های علمیه به صورت خود جوش در سایت‌های اخلاقی، شبهات و حتی ازدواج حضور داشته و نظر خیلی از مخاطبین را تا حد زیادی توانسته جلب کند.

معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان تهران تاکید کرد: امروزه حضور گروه‌های انحرافی در فضای مجازی بسیار زیاد بوده و این مسئله این را می‌طلبه که طلاب حوزه‌های علمیه نقش پر رنگ‌تری را ایفا کرده و مانع از شبهات روز شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر حضور طلاب در فضای مجازی، تاسیس سایتی به نام رهروان ولایت و زیتویا که متعلق به معاونت تبلیغ بوده که مباحث، ازدواج، شبهات دینی را مطرح کرده و مشاوره‌های حاذقی به جوانان پاسخ داده و مخاطبین زیادی را تا الان کرده است.

بابادائی با بیان اینکه جامعه‌ای که درگیر مسائل مادی بوده، معارف اسلامی و علوم دینی و همچنین معارف شیعه مثل نوری که در تاریکی می‌تابد و بر قلب اثر گذاشته خاطرنشان کرد: در این میان اتحاذ شیوه‌های مناسب ترویج و تبلیغ کمک شایانی بر تاثیر این انوار بر قلب‌های مردم داشته و بنابراین صحبت اهل بیت که می‌فرمایند کلام ما را عیناً به مردم برسانید با طلاب حوزه نیز باید این دستورالعمل را رعایت کرده تا بتوانند پیرامون اجتماع خود تاثیر گذارند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف طلاب حوزه علمیه در تولید بازی اسلامی نظارت بر محتوای آن بازی و نقش محوری و عوام بنگری را داشته و این امر را باید با ظرافت خاصی انجام دهند.

بابادائی ذکر کرد: با توجه به جمله گسترده بهشتی به اعتقادات جوانان کشور با آن پشتوانه مالی بسیار بالا دولتمردان هم در جهت دفع این معضل باید امکانات و بودجه‌ی مناسبی را به حوزه‌های علمیه اختصاص داده تا بتوانند جوانان و انقلاب را از این خطرات نجات دهند.

حجت‌آلاسلام وحید بابایی عنوان کرد: کسانی‌که برای تبلیغ این معارف‌اسلامی به سایت مختلف مراجعه می‌کنند باید خود از منظر اعتقادات، از استحکام دینی خوبی برخوردار بوده تا تحت تاثیر این سایت‌ها قرار بگیرند.

منبع:یاشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین