عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶
رسانه‌هاي سعودي از اداي مناسك عمره از سوي رئيس جمهور سودان و بررسي ايجاد مهد كودك در حرم مطهر نبوي (ص) خبر دادند.
عقیق:روزنامه المدينه منوره از ورود عمرالبشير رئيس جمهور سودان به مدينه منوره و تشرف وي به حرم مطهر پيامبر (ص) خبر داد. اين روزنامه نوشت عمر حسن البشير رئيس جمهور سودان براي زيارت مسجدالنبي (ص) و اقامه نماز در آن وارد فرودگاه محمد بن عبدالعزيز شد.
عمر البشير در ادامه با سفر به مكه مكرمه، مناسك عمره مفرده را نيز به جا آورد.
احتمال ايجاد مهد كودك در حرم نبوي (ص)
روزنامه الوطن از بررسي ايجاد مهد كودك در حرم مطهر نبوي (ص) خبر داد.
اين روزنامه نوشت: با توجه به حضور تعداد زياد كودك در صحن‌هاي مسجدالنبي (ص) و احتمال گم شدن و اذيت شدن آنها، فيصل بن سلمان امير مدينه منوره به مركز مطالعات حج و عمره دستور انجام مطالعه در خصوص ايجاد مهد كودك هايي در نزديكي مسجدالنبي (ص) براي جلوگيري از پديده كثرت كودكان در صحن‌ها و داخل مسجدالنبي (ص) و جلوگيري از سر و صدا و ناراحتي در داخل نمازخانه زنان انجام شود.
احمد قاضي معاون رئيس اين مركز گفت: اين مركز يك پژوهش و مطالعه مشورتي كاملي را براي نگهداري كودكان در مكان‌هاي مناسبي كه استانداردهاي بالاي جهاني در آن رعايت شود از طريق مطالعه ميداني براي موسم‌هاي عملياتي آينده انجام مي‌دهد كه شامل موسم عمره رمضان و موسم حج، تعطيلات تابستان، تعطيلات بهار و تعطيلات نيمسال آموزشي مي‌شود. اين مطالعه، گروه‌هاي مختلف زائران و نيازهاي مختلف آنها و همچنين شايستگي‌ها و لياقت دست اندركاران اين مسئوليت (نگهداري كودكان) را در نظر مي‌گيرد.
از سوي ديگر، محمد البيجاوي مدير دفتر وزارت حج عربستان در مدينه منوره خواستار فعال شدن هتل‌هاي مجاور مسجدالنبي (ص) در زمينه ايجاد مراكز مخصوص نگهداري كودكان از طريق تعامل با طرف‌هاي ذيربط در زمينه آموزشي و فرهنگي شد و اينكه به اين فعاليت به عنوان يك فعاليت تجاري نگاه شود.
عبدالواحد الطاب مدير روابط عمومي امور مسجدالنبي (ص) گفت: تلاش‌هاي مستمري براي برقراري آرامش در بخش‌هاي زنان انجام مي‌شود و همچنين هماهنگي ميان اين اداره و فرماندهي امنيتي مسجدالنبي (ص) و جمعيت حاجي و عمره گزار براي نگهداري كودكان گم شده در اماكن مخصوص در برابر باب شماره ۳۴ وجود دارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین