عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
قاری روسی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم
نماینده کشور روسیه با اشاره به اینکه در کشورش ۲۰ میلیون مسلمان زندگی می کنند گفت: هر روز بر تعداد مسلمانان این کشور افزوده می شود.

عقیق:محمدعلی حاجی اف نماینده کشور روسیه در سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه امسال اولین سال حضورش در ایران است درباره سطح کیفی مسابقات گفت:" مسابقات ایران از مسابقاتی است که در تمامی بخش‌ها در سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود و از جمله ویژگی‌های بارز آن حضور حداکثری نمایندگان کشورهای مسلمان و غیر مسلمان است".

قاری کشور روسیه در سی و دومین مسابقات بین‌المللی ایران با تأکید بر گسترش اسلام در کشورش خاطر نشان کرد: "هم اکنون بیش از بیست میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کند و روز به روز اسلام در حال گسترش است". وی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآنی در روسیه در حال رشد است گفت: "کلاس‌های قرآنی در مناطق لارستان، داغستان و شیشان از تعداد بیشتری برخوردار است". البته محمدعلی حاجی نیز در چندین کلاس قرآنی به تدریس مشغول است.

نماینده روسیه درباره تأثیر این مسابقات در وحدت کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات باعث افزایش شناخت مسلمانان از یکدیگر می‌شود. مسلمانان در جمع‌های این چنینی متوجه می‌شوند علی رغم تفاوت در زبان، رنگ پوست، نوع پوشش و فرهنگ در اعتقاد به اسلام، قران و پیامبر خاتم اشتراک دارند و آنچه که مهم است تأکید بر مشترکات است نه اختلافات.

وی از جمله مزایای این سفر را آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام خمینی دانست و اذعان کرد:" پیش از سفر به ایران، اطلاع زیادی درمورد انقلاب اسلامی و امام خمینی نداشته است اما با سفر به ایران و رفتن به جماران و بیت امام از نزدیک با سیره امام خمینی و اهتمام ایشان نسبت به وحدت مسلمانان آشنا شده است و این از ثمرات قرآن و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است".

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین