عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
مداحی حاج حسن خلج در هیئت آقا موسی بن جعفر (ع)
خداوند تبارک و تعالی بین نفوس و ایام ارتباطات فراوانی را قرار داده است. من جمله از این ها مناسبات و ایامی است که دور هم جمع می شویم.

گزارش تصویری


مراسم جشن میلاد حضرت امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صمدی و مداحی حاج حسن خلج در بیت الحسین(ع) هیئت آقا موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

نکاتی ازسخنان حجت الاسلام صمدی را بخوانید؛

_ امام سجاد می فرماید که این ماه، ماه سیدالانبیاء پیامبر خدا می باشد. ماهی که به رحمت و رضوان الهی محفوظ شده و اگر کسی بخواهد بهترین و بیشترین استفاده از این ماه را ببرد باید بیشتر از سایر ایام به نحوه عملکرد رسول خدا نگاه کند.

_ ماه شعبان ماهی است که رسول خدا روزها روزه می گرفتند و شب ها به عبادت و شب زنده داری خداوند متعال مشغول بودند. روزه و عبادت ماه شعبان و سفارشات زیادی راحع به این ماه از زبان ائمه هدی نقل شده است . بهترین آنها تأسی به سیره نبی مکرم است.

_ خداوند تبارک و تعالی بین نفوس و ایام ارتباطات فراوانی را قرار داده است. من جمله از این ها مناسبات و ایامی است که دور هم جمع می شویم.

_ ماه شعبان به طور اختصاصی به نفس نفیس رسول خدا می پردازد. روزهای هفته هم متعلق به یکی از انبیاء می باشد. روز شنبه متعلق به پیامبر خدا می باشد. روز جمعه متعلق به امام زمان است و روزی است که ظرف زمانی است. ماه شعبان ماه رسول الله است.

_ از خدای تبارک و تعالی درخواست می کنیم که ما هم پیرو سیره رسول خدا باشیم. در باطن خود و تجلی افعال ظاهری باید سیره پیامبر را پیاده کنیم. اگر ما در این دنیا به حد کمال نرسیدیم و به مقصد و مقصود نرسیدیم شفاعت پیامبر و اهل بیت را از خدا درخواست می کنیم.ان شاء الله خود انبیا مدد کنند تا ما پیرو سیره ایشان باشیم.

_ وادی محبت وادی اختیار است. اما اگر محبت شما به هر چیزی بیشتر از محبت شما به پیامبر باشد منتظر باشید که وعده خدا در مورد شما تحقق یابد.

_ پدر کسی معصوم نیست. پدر حتی جایی که امر به معصیت می کند ما حق برخورد نداریم و احترام باید گذاشت.

_ اطاعت از رسول خدا که منبع وحی و نقطه عصمت و طهارت است، واجب است. اطاعت از پیامبر اطاعت از خداست.حتی اختیار معنویت هم گاهی به جهت محبت نفس است. حتی اگر انسان خود را فدا کند به دلیل خیر عظیمی است که برای خودش انتخاب کرده است. این اوج محبت است. معامله خدا با انسان بر سر ارزشی ترین چیزها می باشد.

_ حتی درسی که امام هادی در جامعه کبیره به ما تعلیم می فرماید که وقتی در محضر اهل بیت می ایستیم در مقام زیارت دست ادب به سینه بزنیم. همه چیز را فدای اهل بیت باید کرد. ما به ائمه هدی عشق می ورزیم به دلیل این که بیش از هر چیز خدایی هستند.

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین