عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
مدير حرم مطهر از فعاليت ۷۰۰۰ خادم افتخاري در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها خبرداد.
عقیق:به نقل از روابط عمومي و تبليغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت الاسلام علي اشرف عبدي در همايش خدام افتخاري كه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند به ما توفيق خدمت به زائران اهل بيت(ع)  را داده است.
مدير حرم مطهر به راهكارهاي لازم و شايسته در عرصه خدمت به زائران و مجاوران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره كرد و گفت: چه فايده و ثمره اي بالاتر از اين كه مسيري را براي زائري كه در اين مكان مقدس قرار گرفته، هموار مي‌كنيد و شرايط را براي استفاده حداكثري از اين زمان براي او فراهم مي‌آوريد وجود دارد كه فرصت آن در اختيار شما قرار گرفته است.
وي با اشاره به روايات معصومين(ع) درباره پاداش زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: كسي كه نوكر و غبارروب اين مكان مقدس است؛ يقيناً در جايگاه بالايي قرار دارد. شما خدمتگزاري هستيد كه مزد و اجرتي غير از آخرت نمي‌خواهيد.
حجت السلام عبدي ادامه داد: اين خدمت شما در خانه اي است كه بر اساس روايات، خانه اهل بيت(ع) مي‌باشد و بانويي در آن مدفون است كه امام معصوم(ع) واژه «فداها ابوها» را به كار برده است.
وي در ادامه گزارشي از فعاليت‌هاي مديريت حرم ارائه داد و خاطرنشان كرد: در سال ۹۳، ۶۰۰ خادم افتخاري به مشهد مقدس اعزام شدند و براي جمعي نيز اردوي زيارتي و سياحتي يك روزه در نظر گرفته شده است
مدير حرم مطهر با اشاره به فعاليت كميته منابع انساني خادمان افتخاري با ۱۴ كميته تخصصي در مديريت حرم مطهر گفت: در اين عرصه از نظر خادمان نيز در كنار برنامه‌ها و كارشناسان بهره برده شده است.
وي با بيان اين كه ممكن است اجراي آيين نامه‌ها و قوانين اتخاذ شده داراي اشكالاتي باشد، گفت: صندوق هايي براي جذب نظرات خادمان در نظر گرفته شده است تا اشكالات احتماعي برطرف گردد.
حجت الاسلام عبدي خاطرنشان كرد: ۷۰۰۰ خادم افتخاري در حرم مطهر در مكان‌ها و شيفت‌هاي تعيين شده مختلف در حال فعاليت هستند كه از اين ميان افرادي با مدارك دكترا و كارشناسي ارشد و اساتيد حوزه و دانشگاه مي‌باشند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین