عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن؛
در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم از بانوان فرهیخته قرآنی با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز تجلیل شد.
عقیق:ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی امسال برای نخستین بار به همراه بخش بین الملل صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه راههای نورانی کردن فضای خانه ها انس گرفتن بانوان با قرآن است گفت: آنچه که قرآن و ائمه از ماانتظار دارند پیداکردن راههای اجرای احکام قرآنی در زندگیست و قرار دادن در خدمت جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر زنان که محور خانواده ها هستند با قرآن مانوس شوند خانواده ها نیز با قرآن انس پیدا می کنند و اگر خانواده قرآنی شد می تواند از نورانیت قرآن بهره مند شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم دستاوردهای این همایش در عرصه های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و تربیت نخبگان قرآنی بتواند پاسخگوی مطالبات رهبری در این زمینه باشد افزود: یکی از تأکیدات رهبری همواره این بوده که حرکتی انجام دهیم تا مردم و اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان با قرآن انس یابند و امیدواریم برگزاری این همایش بتواند گامی برای فعال تر شدن فرهیختگان، محققان و بانوان فعال قرآنی در کشور باشد.

حجت الاسلام محمدی افزود: در سراسر کشور بانوانی هستند که در حوزه قرآنی کار می کنند اما ما امکان دعوت از آنان را در این مراسم نداشتیم با این وجود تقاضا دارم که همه محققان و فعالان در این زمینه به راههای تحقق بخشیدن و پاسخگویی به مطالبه مقام معظم رهبری فکر کنند.

وي ياراور شد: باید راههای انس با قرآن و تنویر بیوت را پیدا کنیم و یقیناً یکی از دستاوردهای این همایش می تواند پیدا کردن راهکار برای این موضوع باشد چراکه خداوند و رسول خدا از شما این انتظار را دارد که راههای اجرایی کردن این مطالبه رهبری را به صورت علمی و محققانه پیدا کنند و به آن بپردازند و در اختیار جامعه و زنان قرار دهند.

مادران تا سن 40 سالگی فرزندان هم تعیین کننده است
همچنين در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم زنان در گسترش معارف قرآنی و اسلامی در ایران و جهان گفت: شاید بتوان با اطمینان گفت آن روزی که جامعه زنان کشور و مادران ما در ایران اسلامی و در سراسر عالم جان و روحشان منور به روح قرآن شود آن روز شاهد آغاز درخشش معارف دین در سطح جامعه اسلامی و بشری خواهیم بود.
وی ادامه داد: این مادران هستند که انسانها و جامعه راتربیت می کنند و خداوند متعال در قرآن کریم انسانها را همواره به پاسداشت مقام پدر و مادر توصیه کرده است و در عین حال بر جایگاه و منزلت مادران متمرکز شده است.
 
و ی با بیان اینکه نقش مادران تا سن 40 سالگی فرزندان هم تعیین کننده است افزود: نقش مادران و بانوان در پیوند زنان عالم اسلام و ایران با قرآن تعیین کننده و محوری است و شما بانوان باید مصداق اجابت دعای حضرت ابراهیم(ع) که گفت ـ شما را امام قرار دادیم ـ باشید.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: نقش پیشرو و پیشگامی زنان در جامعه اسلامی بسیار مهم است و امیدوارم بانوان اسلامی در حوزه فهم آیات و مفاهیم قرآن گام بردارند.

وی در پایان افزود: امیدواریم زنان در جهت قرائت درست قرآن، فهم آن، آراستگی به آموزه های قرآنی و تعلیم جامعه زنان از حرکت عزت بخش و بالنده ای بهره مند شود.


اسامی برگزیدگان همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در بخش داخلی به شرح ذیل است؛

زهرا طهماسبی از استان تهران به عنوان هنرمند قرآنی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های کوتاه دینی در رسانه ملی، پژوهشگر، مبلغ دینی و فعال دینی و مذهبی در فضای مجازی.

سمیرا قنبری از استان تهران به عنوان تهیه‌کننده برنامه‌های قرآنی در رادیو، فعال قرآنی در فضای مجازی، پژوهشگر و مدرس قرآنی.

عطیه تبیانیان از استان سمنان به عنوان فرزند جانباز، حافظ کل قرآن کریم، دارای رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن کریم و تواشیح و مدیحه سرایی.

قدسیه طباطبایی از استان تهران به عنوان مدیر موفق قرآنی، مادر خانواده قرآنی، مدرس دانشگاه، تهیه‌کننده فیلم قرآنی و فعال خبری.

سکینه آخوند از استان قم به عنوان مبلغ دینی و مذهبی در عرصه بین‌المللی، پژوهشگر و مدرس حوزه.

حدیثه سلیمانی از استان تهران به عنوان پژوهشگر و مولف مقالات متعدد در زمینه علوم قرآنی، دانشجویی دکتری علوم قرآنی.

زهره صفاتی از استان قم به عنوان مجتهده، دکتر، مفسر قرآن کریم و پژوهش‌گر برجسته و مبلغ دینی و مذهبی.

شهربانو یاراحمدی از استان فارس به عنوان مادر خانواده قرآنی موفق و دارای 7 فرزند حافظ قرآن کریم.

فرحناز اسلامی زاده از استان کرمان به عنوان ورزشکار ملی، حافظ قرآن کریم و کارشناس علوم قرآنی.

مائده ادیب زاده از استان قم به عنوان داور پیشکسوت قرآنی، حافظ کل قرآن کریم، مادر خانواده قرآنی، مدیر قرآنی و مدرس قرآن کریم.

هاجر مهرعلیان از استان اصفهان به عنوان حافظ کل قرآن کریم، رتبه دار مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته حفظ کل قرآن کریم و مدرس قرآن.

فاطمه بیگی از استان مرکزی با نیت ترویج فرهنگ قرآن کریم و مادر 4 جانباز سرافراز دفاع مقدس. 

براساس این گزارش، در بخش بین‌الملل این همایش نیز که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود هفت بانوی قرآنی تجلیل می‌شوند که اسامی آنها به شرح ذیل است؛

منیه العلمی قارشی از کشور تونس به عنوان پژوهشگر و استادیار دانشگاه و مبلغ دینی تلویزیونی در کشور تونس.

باسمه بنت محمد بن خلفان البسامی از کشور عمان به عنوان برنامه‌ریز و ناظر برنامه‌های قرآنی و موسس مرکز قرآنی و مدرس قرآن کریم در کشور عمان.

حوراء علی عبدالله از لبنان به عنوان کارشناس ارشد علوم قرآنی و داستان نویس انقلابی و دینی و مولف متون دینی و مدرس قرآن کریم در کشور لبنان.

دردانه جعفر لی از آذربایجان به عنوان مدیر حوزه علمیه در کشور آذربایجان، مترجم قرآن به زبان آذری باکو و مترجم قرآن.

فرحناز از پاکستان به عنوان دانشجوی دکتری تعلیمات اسلامی، رئیس بخش زنان منهاج قرآن و پژوهشگر قرآنی در کشور پاکستان
امانی لوئیس از اندونزی به عنوان پروفسور و استاد دانشگاه علوم قرآنی قاهره.

جنان کاظم مهاوی حسین از عراق به عنوان داور مسابقات قرآنی، مدرس قرآن کریم، حافظ و قاری قرآن کریم و برگزار کننده مسابقات قرآنی در کشور عراق.

گفتنی است، در این مراسم تنی چند از بانوان یمنی نیز حضور داشتند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین