عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
آیت الله نجفی: خداوند ستارالعیوب است؛
آیت الله نجفی گفت: خداوند همواره بنده گناهکار و خطاکارش را می بخشد لذا حق نداریم هیچ فردی را از مسجد، هیئت یا مجالس اهل بیت(ع) طرد کنیم؛ اتفاقی که متاسفانه از سوی برخی افراد که ظاهری مؤمنانه دارند، روی می دهد.
عقیق:آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران در جمع طلاب و اساتید این مدرسه گفت: مقام عصمت اختصاص به انبیا و اهل بیت (ع) دارد و بقیه انسان ها عمدا یا سهوا مرتکب خطا و گناه می شوند.

وی با بیان اینکه اگر فردی مرتکب گناه شد بنا بر سیره و سنت انبیا و اهل بیت (ع) نباید او را شرمنده کرد و از خود راند، خاطرنشان کرد: خداوند که ستارالعیوب است همواره بندگان گناهکار و خطاکارش را می بخشد لذا ما چه حقی داریم که بنده ای را از مسجدی، هیئتی یا مجلس اهل بیتی طرد کنیم؛ اتفاقی که متاسفانه از سوی برخی افراد روی می دهد.

تولیت مدرسه نبی اکرم (ص) ادامه داد: جوانی مرتکب گناه شد و نزد پیامبر زمانش آمد و به ایشان گفت: از خدا بخواه مرا ببخشد. پیامبر نیز دست به دعا برد و از خدا خواست او را بیامرزد و خداوند نیز بنده اش را بخشید. این جوان بعد از مدتی مرتکب گناه شد و باز نزد همان پیامبر آمد و درخواست وساطت نزد خداوند کرد. پیامبر به خدا گفت: خدایا او باز آمد و طلب توبه می کند. فرشته الهی نزد آن پیامبر آمد او را بخشیدیم زیرا مخلصانه نزد ما آمد. آن جوان رفت و برای مرتبه سوم پس از ارتکاب گناه بازگشت و از پیامبر درخواست وساطت نزد پیامبر نمود. آن پیامبر وضو گرفت، نماز خواند، برای آن جوان دعا کرد و خداوند بخشید. وقتی جوان مرتبه چهارم برای توبه آمد آن پیامبر گفت: من خجالت می کشم باز هم واسطه شوم و خداوند تو را ببخشد. جوان از این سخن ناراحت شد و رفت. خدا به پیامبرش گفت: چرا او را طرد کردی؟ زیرا او مرتبا گناه می کند و درخواست توبه دارد و من این بار خجالت کشیدم برای او طلب بخشش نمایم. خداوند پرسید: او گناه تو را کرد یا مرا؟ پیامبر پاسخ داد: تو را معصیت کرد. خدا پرسید: از دستور تو طمرد کرد تا از دستور من؟ پیامبر جواب داد: از دستور شما سرپیچی کرد. خداوند پرسید بنابراین برو و آن جوان را هرجا هست پیدا کن و به او بگو خدا این بار نیز تو را بخشید. آن پیامبر ساعت ها گشت و آن جوان را در حال سجده و با چشمانی مالامال از گریه پیدا کرد. صورت را بر صورت آن جوان گذاشت و گفت: خدا تو را بخشید. جوان گفت: من خدایی را که این همه گناه کردم اما شما را فرستاد تا بگویید مرا بخشیده، معصیت نخواهم کرد.

آیت الله نجفی تهرانی با بیان اینکه جوان ها دارای دلی صاف و پاک هستند، خاطرنشان کرد: گاهی برخی جوان ها نزد من می آیند (همان جوان هایی که برخی از مردم آنها را انسان های خطاکار می دانند) و از مشکلاتشان با من سخن می گویند و به لطف خدا با چند کلمه دلشان نرم می شود و قصد خطایشان را می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوان ها هر گاه مرتکب گناه و خطا شدند، وضو گرفته، نماز بخوانند و با دلی مخلص از خدا طلب بخشش نمایند، اظهار داشت: همانطور که در حکایت این پیامبر و جوان گفته شد اگر پدر و مادرها فرزندشان را نصیحت کر دند و اثر نکرد برای یازدهمین مرتبه نیز نصیحت کنند شاید اثر کند.

مسئول مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) در پایان خطاب به طلاب جوان گفت: خدا ستارالعیوب است لذا نباید گناهان خود را به دیگران بگوییم؛ مبادا آبروی خود را نزد دیگران حتی والدین تان ببرید مگر اینکه قصد دریافت راهنمایی از آنها داشته باشید.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین