عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
مداحی حاج مهدی ارضی در هیئت محبان الحسن
از نگاه قرآن آگاه ترین و کاربلدترین پدر و مادر کسانی هستند که با جوانشان رفیق هستند و با آن ها گفت و گو می کنند و محبت می کنند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی و مداحی در هیئت محبان الحسن توسط حجت الاسلام و المسلمین علی پناه و حاج مهدی ارضی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علی پناه را بخوانید؛

_ طبق گزارشات و اخباری که قران و روایات از قیامت برای ما بیان کردند،یقیناً روز قیامت روز سختی برای ما خواهد بود. قرآن از قیامت به یوم الصغیل تعبیر می نماید. روزی که تمام مناسبات دنیا رنگ می بازد و همه اعتبارات از درجه اعتبار ساقط می شود تا جایی که خود قرآن می فرماید که درآن روز پول و رفاقت به درد من و شما نمی خورد.

_کار به جایی می رسد که مادری که کانون محبت و بستر عواطف است حاضر می شود که بچه شیرخوار را زیر پای اهل محشر رها کند تا به اعمال خود برسد. همه از هم فرار می کنند.بنده و شما یقیناً نمی توانیم دستمان را به دامان ذوات مقدسه برسیم. که این امکان پذیر نیست.

_ آیت الله مجتهدی می فرمودند حالا که ما نمی توانیم در روز قیامت و شرایط بحرانی و سخت دستمان را به این دامان پر مهر این خانواده برسانیم باید در این دنیا طوری زندگی کنیم که خود پیامبر و اهل بیت در روز قیامت به داد ما برسند و از ما شفاعت کنند.

_ از نگاه قرآن آگاه ترین و کاربلدترین پدر و مادر کسانی هستند که با جوانشان رفیق هستند و با آن ها گفت و گو می کنند و محبت می کنند. این جوان خام محبت های پوشالی بیرون از خانه نمی شود. چون در فضای خانه احساس خوشبختی می کند. خیلی وقت ها ما پدر و مادرها کم می گذاریم.

_ خداوند اینقدر لقمان را مدح کرده که یک سوره از قرآن به نام لقمان آورده است. که اگر می خواهیم بچه های خود را درست تربیت کنیم از این سوره باید استفاده کرد. لقمان با فرزندش صحبت می کرد که این صحبت از سر محبت و از جایگاه پایین است.

_ قرآن در تذکراتش مستقیم به میدان نمی آید و با داستان و روایت تذکرات را به انسان ها می گوید. طوری سلوک کنیم که خود رسول الله از ما دستگیری کند و جایی به ما دهد. چه کنیم که به فیض شفاعت رسول الله نائل شویم که جواب این سؤال را خود پیامبر فرمودند که کسی در قیامت به من نزدیک تر است سنخیت آن افراد با من است و خوش اخلاق تر از همه باشد.

_ قرآن پیامبر ما را به عنوان جامع ترین و کامل ترین الگو معرفی کرده است. این اسوه حسنه در کجای زندگی ما قرار دارد. رفتار و خلق خوش پیامبر چقدر در زندگی ما تأثیر گذاشته است. پیامبر برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده اند که در این راه بسیار زجر کشیدند.

_ به فرموده پیامبر کوه حسنات اگر داشته باشیم ولی خلق خوش نداشته باشیم ذره ای به درد انسان نمی خورد. آیت الله مجتهدی می فرمودند که عادل ترین امام جماعت کسی است که وقتی در خانه خود سرسجاده می ایستد خانواده اش پشت سرش می ایستند. یعنی او را به عدالت قبول دارند. ما بچه هیئتی ها خیلی وقت ها بیرونمان خیلی خوب است ولی اندرونمان خراب است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین