عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور از برگزاری آئین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های بر‌تر دینی و مقام علمی و خدمات آیت الله امینی و مرحوم آیت الله معرفت در قم خبر داد.
عقیق:آیت پیمان در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر دوشنبه در دبیرخانه دین پژوهان برگزار شد، اظهار داشت: دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های بر‌تر حوزه دین با تقدیر از ۱۰ اثر پژوهشی بر‌تر در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم ساعت ۱۷ ششم خردادماه سال جاری در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در آن حضرات آیات رضا استادی، اعرافی و امینی و دکتر علی لاریجانی سخنرانی خواهند کرد.

ارسال ۳۵۰ پژوهش دینی به دبیرخانه

مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور بیان داشت: ۳۵۰ اثر پژوهشی دینی به دبیرخانه ارسال شد که پس از ارزیابی و داوری طی چهار مرحله ۱۰ اثر پژوهشی ممتاز انتخاب شد و در روز تجلیل از صاحبان آثار تقدیر می‌شود.

وی ابراز داشت: آثار برگزیده در زمینه علوم قرآنی و فقه، تاریخ و سیره فلسفه و الهیات، روان‌شناسی و علوم تربیتی و علوم سیاسی و اجتماعی است و از لحاظ نوآوری، نظریه پردازی و پاسخگویی به مسائل جامعه حائز اهمیت است.

پیمان تصریح کرد: این مراسم با حضور شخصیت‌های بزرگ حوزه و اساتید برجسته و طلاب و علاقمندان به حوزه علم و پارسایی برگزار می‌شود.

مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور عنوان داشت: برای برگزاری این مراسم بزرگ، حوزه علمیه، مرکز خدمات، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی، موسسه آل البیت و چندین مرکز و موسسه پژوهشی حوزه و دانشگاه مشارکت داشته‌اند.

تجلیل از مقام علمی و پژوهشی آیت الله ابراهیم امینی

وی اضافه کرد: همچنین در این مراسم از مقام علمی و خدمات پژوهشی آیت الله ابراهیم امینی و مرحوم محمد هادی معرفت تجلیل و قدردانی می‌شود.

مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور افزود: آیت الله امینی ۳۰ اثر علمی مکتوب در قالب کتب ارزشمند و کاربردی و تأثیرگذار در جامعه دارد و برخی آثار ایشان تاکنون ۴۰ مرتبه چاپ شده‌ و به ۱۶ زبان ترجمه شده است.

وی عنوان کرد: آیت الله امینی در سیره و اخلاق الگو بوده و اهتمام خاصی به تعلیم و تعلم و مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین