عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
حجت الاسلام و المسلمين حسين قرني در مراسم جشن مبعث حرم مطهر اميرالمومنين(عليه السلام) به بيان وجوه اعجاز قرآن كريم پرداخت.
عقیق: به مناسبت مبعث پيامبر اكرم (ص)، مراسم جشن و شادماني از سوي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين قرني در اين مراسم گفت: قرآن هيچ رقيبي ندارد و كسي نمي تواند همچون آن را بياورد؛ آورنده اين كتاب در هيچ مكتب و در محضرهيچ استادي درس نگرفته وآموزش نديده بود.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف با اشاره به وجوه اعجاز قرآن گفت: اعجاز لفظي، محتوايي و اعجاز از نظر آورنده آن در اين تقسيم بندي جاي مي گيرد.
وي با اشاره به اعجاز بلاغي قرآن كريم افزود: شيوه بيان قرآن به ‌گونه‌اي است كه كلام هيچ بشري حتي رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) با آن قابل مقايسه نيست و از اين جهت دانشمندان معتقدند، عملكرد كساني كه به بهانه جلوگيري از اشتباه حديث پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم)با قرآن، از كتابت آن منع كرده‌اند، قابل قبول و توجيه نيست.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف در رابطه با اعجاز عددي قرآن گفت: امروزه با پيشرفت علوم و به كارگيري كامپيوتر سعي شده است، ارتباطات عددى خاص ميان الفاظ و حروف قرآن نشان داده شود كه امكان ندارد چنين روابطي در كلام بشري باشد.
وي با اشاره به اعجاز محتوايي قرآن گفت: عدم وجود اختلاف در قرآن، اخبارغيبي كه نسبت به برخي افراد يا برخي وقايع دقيقاً به وقوع پيوسته است و علوم و معارف قرآني نشان از اعجاز محتوايي قرآن دارد؛ قرآن حاوي علوم و معارفي است كه در آن زمان هيچ بشري نمي‌توانسته به آنها دست يابد و اين معارف شامل نكات عميق عرفاني، فلسفي، عقلي و غيره است.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در نجف با اشاره به مسئله اعجاز از نظر آورنده آن گفت: حضرت رسول اكرم(ص) فردي امّي بوده است، پس چگونه مي‌تواند در جزيرةالعرب كه مردمش بيگانه از دانش و فرهنگ بوده‌اند، چنين كتابي از پيش خود بياورد.
در خاتمه اين مراسم رضوان‌فر، از مداحان اهل بيت(ع) به مديحه سرايي پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین