عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷
حاج عبدالباقی:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اکرم (ص) به حدی به حضرت خدیجه وفادار بود که حتی سالها بعد از مرگ او هر گاه نام خدیجه را می‌شنید اشک در چشمانش حلقه می‌زد.
عقیق:دکتر مریم حاج عبدالباقی در خصوص وفاداری حضرت رسول نسبت به همسرش اظهار داشت: پیامبر ۲۵ سال از اوج جوانی و عمرش را تنها با یک همسر سپری کرد و بعد از مرگ او نیز در طول عمر هر گاه نام حضرت خدیجه برده می شد اشک در چشمان آن حضرت حلقه می‌زد که این مطلب حاکی از وفاداری ایشان نسبت به همسری است که به نحوی هم کفو ایشان بوده است.
وی توضیح داد: اگر چه هیچ زنی در عالم هم کفو حضرت رسول نیست اما از آنجا که حضرت خدیجه افتخار و قابلیت مادری حضرت زهرا(س) را دارد می‌توانیم او را هم کفو رسول مکرم در نظر بگیریم.
این استاد دانشگاه گفت: وفاداری نبی اکرم نسبت به خدیجه به حدی بود که عایشه به عنوان جوانترین همسر پیامبر به آن حضرت شکایت می‌کند که "چرا اینقدر به این پیرزن وفاداری در حالی که خدا بهتر از او را به تو داده است".
وی افزود: حضرت رسول در جواب می‌فرماید: "به خدا قسم بهتر از خدیجه نصیب من نشد چرا که آن زمانی که کسی مرا باور نداشت خدیجه به من ایمان آورد و وقتی همه پشت مرا خالی کردند او تمام ثروتش را بدون هیچ چشم داشتی در راه اسلام صرف کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در توضیح میزان وفاداری حضرت رسول نسبت به حضرت خدیجه بیان کرد: بعد از وفات حضرت خدیجه یک روز خواهرش هاله به مدینه آمد پیامبر از دیدن او بسیار خوشحال شده به او احترام زیادی گذاشت به طوری که جای خود را به او داد و گفت: "خدا تو را بیامرزد که چهره‌ی خدیجه را برای من مجسم کردی."
وی با اشاره به سوره‌ی احزاب گفت: پیامبر نسبت به سایر مردان که چند همسر دارند استثنا شده به طوری که می‌توانست قانون تقسیم عادلانه شبها میان همسران را رعایت نکند.
وی افزود: اما طبق تاریخ آن حضرت خود را مقید به رعایت این دستور می‌دانسته که نشان ‌دهنده‌ی پایبندی ایشان به چهار چوب خانواده است.
حاج عبدالباقی گفت: پیامبر به حدی با زنانش خوش رفتار بود که این مسئله بارها مورد اعتراض عمر بن خطاب قرار گرفت به طوریکه وی معتقد بود رفتار آزادمنشانه پیامبر با همسرانش موجب گستاخی همه‌ی زنان شده است.
وی با اشاره به قصه عمر بن خطاب بر تنبیه دخترش حفصه که همسر پیامبر بود،‌ اظهار داشت: عمر قصد داشت حفصه را پیش روی پیامبر کتک بزند که دو بی احترامی نسبت به پیامبر در این کار مستقر است یکی آنکه عمر قصد داشته شخصی را جلوی پیامبر کتک بزند و از سوی دیگر این شخص همسر پیامبر است که پیامبر مانع او شد.


منبع:باشگاه خبرنگاران
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین