عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
مداحی حنیف طاهری و سید هادی هاشمی در هیئت حرم
خلق خوش نبوی چقدر در زندگی ما اثر گذاشته، این مهم است. ما دنبال این باید باشیم که بعد از هیئت رفتن و سینه زدن آدم شویم و به سیره پیامبر نزدیک شویم...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن عید مبعث با حضور جمعی از محبین اهل بیت(ع) در هیئت حرم برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم علی پناه سخنرانی کرد و کربلایی حنیف طاهری و سید هادی هاشمی به مدح نبی مکرم اسلام(ص) پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علی پناه را بخوانید؛

_ خداوند در این عالم همه نعمات را بی منت و مجانی به ما عنایت کرده است. و در قبال هیچ نعمتی به ما منتی نگذاشته است. بر خلاف برخی انسان ها که اگر کاری برای کسی انجام دهند تا قیامت بر آن شخص منت می گذارند. اما خداوند تمام نعماتی که هیچ قیمتی ندارد را بدون منت در اختیار انسان ها قرار داده است.

_ خداوند در قبال دو نعمت بر همه خوبان و مؤمنین عالم منت می گذارد. اولین نعمت بعثت پیامبر است که آیه صریح قرآن است که می فرماید در قبال بعثت پیامبر بر همه مؤمنین منت گذاشته است. چون اگر نعمت وجود نازنین پیامبر و استقامت و پایداری بی مثال حضرت نبود امروز من و شما مسلمان نبودیم.

_ پیامبر اکرم صرفاً به خاطر این که مبلغ خداست بیست و سه سال بدترین شکنجه های روحی و جسمی را تحمل کردند ولی لحظه ای از میدان خارج نشده است. صبر و استقامت پیامبر خدا نبود اسلام و دین به ما نمی رسید.

_ مکه به خودی خود شرافت دارد اما مدینه شهر مقدسی نبود و به خودی خود شرافت نداشت. پیامبر با وجود نازنینشان به شهر یثرب شرافت و ارزش و اعتبار بخشیدند و شهر یثرب به مدینةالنبی تبدیل شد.

_ پیامبر سیزده سالی که در مکه بودند اینقدر کفار عرصه را بر ایشان تنگ کردند که پیامبر را وادار به ترک مکه کردند شبانه به مدینه هجرت کردند. و الا پیامبر راضی به ترک مکه نبود و مکه را دوست داشتند. پیامبر فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من عذاب و زجر نکشیدند تا پیام خدا به گوش همه برسد.

_ اگر مقاومت و صبر و دلسوزی های حضرت نبود امروز من و شما مسلمان نبودیم. قرآن می فرماید ای پیامبر ما قرآن را نازل نکردیم که تو به زحمت بیفتی. پیامبر فرمود که این همه مشکلات و مصیبت را به جان خریدم که مکارم اخلاق به اتمام برسانم.

_  کسانی در راه مسلمانی موفق هستند که اخلاقشان به اخلاق پیامبر نزدیک شده باشد. قران می فرماید که جامع ترین مکارم اخلاق سیره و اسوه پیامبر است. آنچه که موجب می شود که در قیامت تحت لوای پیامبر مشهور شوند سنخیت ایشان با این خانواده می باشد.

_ خلق خوش نبوی چقدر در زندگی ما اثر گذاشته، این مهم است. ما دنبال این باید باشیم که بعد از هیئت رفتن و سینه زدن آدم شویم و به سیره پیامبر نزدیک شویم. پیامبر فرمود که مردم بدانید در قیامت کسی در کنار من می باشد که خوش اخلاق تر باشد.

_ حسن خلق اگر نباشد در قیامت هیچ کدام از عبادات انسان به درد نمی خورد. اگر زن و بچه از تو ناراضی باشد و اطرافیان از دست تو ناراضی باشند در قیامت کارشان گیر است. اول حق الناسی که در قیامت است حق زن و بچه است. ما هیئتی ها بیرونمان خیلی خوب است اما وقتی پا به خانه می گذاریم کارمان خیلی خراب است.

_ کسانی که در مکتب پیامبر خوب تربیت شدند اخلاقشان در منزل به مراتب بهتر از اخلاقشان در بیرون از منزل می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین