۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲ ذی الحجه ۱۴۴۵ - ۱۸ : ۱۱
بعثت پیامبر(ص) صرفاً برای عرب های جامعه ی آن روز نبود، بلکه مخاطب بعثت همه عالم هستی است، چون بعثت و رسالت پیغمبر(ص)، جهانی و فراگیر است و قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص) نیز معجزه ای ابدی و جهانی است.
![](http://media.ismc.ir/Larg/1394/02/03/IMG11481761.jpg)
وی با بیان اینکه اگر بعثت نبود، انسان کاملی هم نبود، اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) صرفاً برای عرب های جامعه¬ی آن روز نبود، بلکه مخاطب بعثت همه عالم هستی است، چون بعثت و رسالت پیغمبر(ص)، جهانی و فراگیر است و قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص) نیز معجزه ای ابدی و جهانی است.
استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: مراحل تکاملی بشر، از زمان حضرت آدم و بطور مشخص از دوران حضرت ابراهیم(ع) رخ داده است و با مبعوث شدن هر پیامبری بخشی از این تکامل به وقوع پیوسته است، تا این که خداوند متعال متناسب با شرایط جامعه¬ی عرب آن روز، حضرت محمد(ص) که محور عالم خلقت و تمام کننده هدایت تمام انبیاست، را به پیامبری مبعوث کردند تا به واسطه¬ی آن حضرت، دین اسلام را که یک برنامه کامل برای رشد کامل و کمال انسانی است، به بشریت معرفی کند.
حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: وقتی ما فلسفه وجودی امامان معصوم(ع) را بعد از بعثت در روایات بررسی می کنیم، می بینیم که صدور و جعل احکام و نشر معارف عمیق دینی در زمان پیغمبر(ص) محدود بود. گرچه ما معتقدیم پیامبر(ص) دینی را آورد که از تمام جوانب کامل و بدون نقص بود، اما این کامل بودن باید یک تداوم هدایتی هم پیدا می کرد. و این هدایت بشری در تاریخ امامت ائمه معصومین(علیهم السلام) اتفاق افتاد و تحقق کامل هدایت بشر توسط حضرت حجت بن الحسن(عج) صورت خواهد گرفت. بنابراین حکومت ایشان، حکومتی فراگیر و برای کل جهان خواهد بود، چون تمام الگوها و ویژگی های انبیاء در وجود ایشان متبلور و متجلی است.
منبع:حوزه
211008