عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام صدیقی و حاج احمد واعظی در حسینیه تهرانیها
گناهان کبیره انسان را بدبخت می کند که تعدادی از آن ها در قرآن نام برده شده، تعدادی نیز روایات آن ها را احصا کرده و...

گزارش تصویری


عقیق: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که در محل حسینیه تهرانی ها برگزار شد، سخنرانی کرد. در این مراسم حاج احمد واعظی مداحی کرد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین صدیقی را بخوانید؛

_ما برای رسیدن به خدا آمده ایم و فاصله زیادی هم با خدا داریم؛ طبق روایات 70 هزار حجاب بین ما و خدا وجود دارد و برای رسیدن به خدا باید از تمام این موانع عبور کرد.

_شهید با شهادتش مستقیما به نزد پروردگار می رود اما دیگران باید برزخ را نیز بگذرانند؛ بهشت دارالسلام است و انسان مریض را به آن راه نمی دهند؛ حضرت آدم (ع) پس از هبوط از بهشت شب و روز می گریست.

_قلب تا سلیم نشود حق ورود به بهشت را ندارد از همین رو خدا به پیامبر(ص) می فرماید: «تو نیز استغفار کن»؛ کفر مرگ دل است و گناهان، بیماری هایی که قابل معالجه هم هستند.

_ آیت الله محمد تقی بهجت خیلی آبرودار بودند و پیوسته یا به آسمان می نگریستند و یا به زمین و گاهی که به انسان ها نگاه می کردند، «یا ستار العیوب» می گفتند و پیوسته توصیه به استغفار می کردند.

_ آبروی اشخاص مانند خون آن ها است و همان طور که قتل نفس از گناهان کبیره ای است که باعث خلود در آتش می شود، بردن آبروی مردم هم از گناهان بزرگ است؛ اگر کسی در خفا گناه کرد و عده ای برای وی پرونده سازی کردند، این خلاف شرع و خلاف رحمت واسعه خداوند است، اما اگر بی حیایی و گناه آشکار بود، غیرت دینی اقتضا می کند که تذکر داده شود و حداقل در برابر گناه اخم کرد؛ مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر انکار قلبی و بروز دادن آن در چهره است تا گناهکار بفهمد که دین خدا یاور دارد.

_ وضع هواپیماها خیلی بد است و مناظری در آن دیده می شود که دل انسان را خون می کند، خیلی بی حیایی دیده می شود؛ در برخی از هواپیما ها آن چنان وضع را به سمت بد حجاب ها پیش برده اند که اگر یک طلبه بابت آن تذکر دهد عصبانی می شوند.

_ گناهان کبیره انسان را بدبخت می کند که تعدادی از آن ها در قرآن نام برده شده، تعدادی نیز روایات آن ها را احصا کرده و نوع سوم گناهان کبیره هم همان گناهان صغیره ای است که کوچک شمرده شده و یا بر آن اصرار می شود.

_اگر در اعمال خود بدی دیدید، سجده های خود را طولانی کنید، سجده موجب ریزش گناهان می شود، از آن غفلت نکنید و مراقب باشید این سجده ها در جمع نباشد چرا که انسان را به ریا می کشاند؛ اگر انسان گناه نکند، خدا عبادت و ذکر را برایش شیرین می کند بنابراین می تواند سجده های طولانی داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین