عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
لاله افتخاری؛
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس اظهار کرد: تب و تاب برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به فراکسیون قرآن و عترت نیز رسیده است وتلاش داریم از ظرفیت ایجاد شده در این مسابقات بهترین بهره‌برداری راداشته باشیم.
عقیق: دکتر لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در جلسه هم‌اندیشی «بررسی سیاست‌های ارتقاء فعالیت‌های قرآنی بانوان با نگاهی به چالش‌ها و راهکارها» که در آستانه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 80 درصد جامعه قرآنی ما را بانوان تشکیل می‌دهند اما آیا جایگاهی که باید برای بانوان فعال قرآنی در جامعه وجود داشته باشد، وجود دارد؟

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مطالباتی که برای توسعه فعالیت‌های قرآنی بانوان وجود دارد حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی قرآن است تا بانوان نیز همانند آقایان بتوانند توانمندی‌های خود در عرصه قرآنی را به جامعه معرفی کنند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن بحث برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان مطرح شد که مسئولان حاضر از این بحث حمایت کردند و پیشنهاد شد کمیته طرح و برنامه، با نظر بانوان قرآنی، داوران و قاریان قرآن کریم به تهیه طرح اولیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان بپردازند تا این طرح با نگاه خود بانوان به تأیید نهایی برسد.

افتخاری با اشاره به فعالیت تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد در کشور عنوان کرد: در کمیته تخصیص بودجه 18 جلسه تخصصی داشتیم که در قالب این جلسات، اولویت‌های تمامی حوزه‌های قرآنی مشخص شده و تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد نیز جایگاه خود را دارند. امسال 15 میلیارد تومان از بودجه قرآنی کشور برای تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد و بخشی نیز به حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی هم عنوان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم تا بیمه فعالان قرآنی استمرار داشته باشد و تا زمانی که صندوق مستقلی برای این امر شکل بگیرد از صندوق نویسندگان برای این امر استفاده شود.

افتخاری با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که از شب مبعث پیامبر اکرم(ص) آغاز خواهد شد، گفت: تب و تاب برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به فراکسیون قرآن و عترت نیز رسیده است و ما در فراکسیون تلاش داریم تا بتوانیم از فضای مسابقات بین‌المللی قرآن بهترین بهره‌برداری را داشته و از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین