عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
7 تا 10 خردادماه
همایش ملی تکریم خادمان تلاوت نور 7 تا 10 خردادماه برگزار می‌شود که در این همایش از مسئولان مشارکت‌کننده در ارتقای این طرح نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

عقیق:«محمدرضا جعفری» معاون آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگویی از برگزاری تکریم خادمان طرح تلاوت نور خبر داد و گفت: این همایش قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل کمبود اعتبارات این امر محقق نشد که امسال با تزریق بودجه تصمیم به برگزاری این همایش ملی کردیم.

اهداف برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور یکی از طرح‌های قرآنی موفق در مساجد است، افزود: این طرح با هدف جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی، آشنایی با الحان و صوت کلام الهی و شناسایی جوانان مستعد در امور قرآنی برگزار می‌شود.

جعفری ترویج فرهنگ قرآنی، بهره‌مندی از مفاهیم کلام وحی و تدبر در قرآن را از دیگر اهداف طرح ملی تلاوت نور دانست و گفت: این طرح در 30 هزار مسجد کشور برگزار می‌شود که تاکنون برگزاری آن در بین اهالی مساجد به ویژه جوانان برکات بسیاری داشته و باعث رشد قرآنی افراد شده است.

معاون آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به همایش تکریم خادمان طرح ملی تلاوت نور، افزود: در این همایش بیش از 300 فعال در زمینه‌های مختلف قرانی به ویژه کسانی که به نوعی با طرح تلاوت نور همراه بوده اند، حضور خواهند داشت که 150 نفر از این تعداد را قاری و تالیان این طرح تشکیل می‌دهند.

تجلیل از مسئولان مشارکت‌کننده در طرح تلاوت نور

وی به حضور 64 نفر از ائمه جماعاتی که طرح تلاوت نور را به خوبی دنبال کرده و با تفسیر همراه نیز همراه بوده‌اند، اشاره کرد و گفت: در این همایش از مسئولان دستگاه‌هایی که در توسعه طرح تلاوت نور مشارکت داشته اند نیز تجلیل خواهد شد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه همایش تکریم خادمان تلاوت نور 7 تا 10 خردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، افزود: در این همایش مسئولان کشوری همچون حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآنی و عترت ارشاد، حجت‌الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور خواهند داشت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین