عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
مدیر حوزه نبی اکرم مطرح کرد؛
مدیر حوزه علمیه نبی اکرم(ص) گفت: نماز سبب نزدیکی انسان به خالق خویش گشته و سبک شمردن آن بسیار عواقب بدی به همراه خواهد داشت.
عقیق:سید جلال بنی هاشمی مدیر حوزه علمیه نبی اکرم با اشاره به تأثیر نماز در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار داشت: نماز ستون دین است و هنگامی که فرد نماز را برپا می‌دارد این عمل او سبب نورانیت روح و جسم و جان شده و از بروز گناه و فحشا جلوگیری می‌کند به طوری که نماز باعث شده روحیات و روان افراد به یک آرامش کاملی برسد.



وی بیان کرد: انسان بالفطره دنبال معبود خودش بوده و نماز انسان را به خالق خویش نزدیک کرده و یک پل ارتباطی بدون واسطه‌ای بین مخلوق و خدایش ایجاد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه نبی اکرم افزود: رسول خدا هم به ما سفارش ویژه‌ای در مورد نماز کرده به گونه‌ای که فرموده‌اند که نماز بگذارید آنچه را که می‌بیند که همچنین حالتی برای انسان آرامش روح و صیقل قلب آدمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: نماز برای خودش شخص سبب تزکیه نفس شده و همین امر موجب پاکی جامعه از هر گونه منکرات و فحشا خواهد شد و انسان با خدا با مراقبت از اعمال و رفتار خود سبب دوری از گناه و منکرات و ایجاد یک مدینه فاضله‌ای می‌شود.

بنی هاشمی تأکید کرد: اگر ما فلسفه نماز را به درستی متوجه شده باشیم و به آن عمل کنیم سبب این می‌شود که مردم، همسایه‌ها و جامعه به خوبی و نیکی سوق داده ‌شوند.

حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی در پایان گفت: وقتی که انسان در کنار یکدیگر در صف نماز جماعت قرار می‌گیرند سبب همدلی و وحدت بین آنها شده که مشکلاتی  از مردم در همین صفوف نماز مطرح و برطرف شده و چهره نمازگزاران یک حالت نورانی می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین