عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
سخنرانی حاج مهدی توکلی در حسینیه علی اکبر(ع)
حضرت عباس با دشمن عبوس بود و پناه خودی ها بود. خوش به حال کسانی که با دشمن سر سازش ندارند که این خیلی مهم تر از ولایت است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی برگزار شد. به گزارش عقیق دراین مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛
_ ما به اندازه پوست تخمه برای کسی ارزش قائل نیستیم مگر تابع علی باشد ولو نماز شب خوان هم باشد. فقط این دوازده نفر را قبول داریم. ولایت فقیه هم به معنای این نیست که کسی را جای این دوازده نفر  آوردیم نیست بلکه امام فرمودند که وقتی ما نیستیم فتوای من را از فقها بگیرید. این ولایت فقیه است.

_ وقتی خورشید نیست ماه نور خورشید را منعکس  می کند. خورشید بیاید ماهی وجود ندارد و ماه محو می شود.

_ مرحوم امام می فرمودند که ولی فقیه عقلی است. اگر حدیثی هم نبود ما به ولایت فقیه می رسیدیم.

_ خدا حضرت ابراهیم و پیامبر اکرم را در قرآن الگو معرفی کرده است. تعبیری که در قرآن برای پیامبر اکرم شده در مورد حضرت ابراهیم هم کرده است. یکی از ویژگی های حضرت ابراهیم برائت ایشان است که قوی بوده. جایی به قومش که بت پرست بودند گفت که من از شما و از بت هایتان بیزار هستم. گفت که  دشمنی من بر شما تا زمانی است که خدا را قبول کنید و به او ایمان بیاورید.  

_ این نعمت است که یک رهبر با تدبیر داریم. انسان بر اثر کفران، نعمت را از دست می دهد. شکر نعمت نعمتت افزون کند و کفر نعمت از کفت بیرون کند. اگر سلامتی باید شکر نعمت خود را بکند که این شکر روزه گرفتن است. قدر نعمت را بدانید. شکر این است که این نعمت ها را در مسیر بندگی خدا قرار دهید.

_حضرت عباس با دشمن عبوس بود و پناه خودی ها بود. خوش به حال  کسانی که با دشمن سر سازش ندارند که این خیلی مهم تر از ولایت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین