عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
بیست و یکمین همایش سالیانه مدیران هیئات رزمندگان اسلام با صدور بیانیه پایانی در مورد مهمترین مسائل کشور به کار خود پایان داد.
عقیق:هیأت های رزمندگان اسلام که از یک سوء وام دار رشادت‌ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس بوده و از سوی دیگر مفتخر به نوکری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خادمی مجالس بزرگداشت اهل بیت (ع) می‌باشند در همه صحنه های دفاع از انقلاب خود را موظف به تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری دانسته و موارد ذیل را به‌عنوان مواضع خود اعلام می‌داریم:
1- درسال همدلی و همزبانی دولت و ملت، ضمن حمایت از دولت در پیمودن راه روشن انقلاب که همان راه امام است اعلام می‌داریم تنها راه همدلی و همزبانی دولت و ملت تمرکز همه بر اجرای تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کلیه امور خصوصاً خطوط روشن ترسیم شده در اقتصاد، فرهنگ و سیاست های داخلی و خارجی است.
2- در بحث مذاکرات هسته ای علاوه بر حمایت از گروه مذاکره کننده ایرانی، ایشان را به رعایت قاطعانه خطوط قرمزی که از جانب رهبر معظم انقلاب ترسیم شده توصیه می‌کنیم و می‌دانیم در مذاکرات، عظمت و هیبت و احترام و حقوق ملت بزرگ ایران را حفظ خواهد کرد و یادآوری می‌کنیم که مردم غیور ایران مذاکره در زیر شبح تهدید را بر نمی‌تابند.
3- دولت آمریکا بداند دوران تهدید و تحقیر ملت‌ها گذشته و منطق زور دیگر جوابگو نیست. مردم شریف ایران هیچگاه جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند و همیشه آماده هستند تا کوچک‌ترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی ایران را با پاسخی کوبنده و دندان شکن در نطفه خفه کنند. مردم غیور ایران با تکیه بر ایمان خود به قدرت بی نهایت الهی از هیچ تهدیدی هراس ندارند و همچنان که در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده‌اند، دشمن خویش را از کرده ی خود پشیمان می‌کنند.
4- ما با محکوم کردن جنایات ددمنشانه و غیر قابل توجیه رژیم آل سعود در حمله به کشور مسلمان یمن و کشتن کودکان و زنان و غیرنظامیان خود را موظف به دفاع از ملت مظلوم یمن می‌دانیم و اعلام می‌داریم که آل سعود با این جنایات نقاب از چهره منافقانه خود برداشت و نشان داد که با پیمودن راه رژیم کودک‌کش صهیونیستی صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد. همچنین از تمام حامیان غربی و عربی این حملات و تعرضات وحشیانه خصوصاً آمریکای جنایت پیشه ابراز تنفر نموده و ساکتین بین المللی را به انجام وظیفه انسانی خود در قبال این نسل کشی توصیه می‌کنیم.
5- همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه اصلاح وضع اقتصادی کشور و دور زدن تحریم‌ها در لوزان و ژنو و پای میز مذاکرات نیست بلکه تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های داخلی و راهکار اقتصاد مقاومتی است همچنین از همه مردم وفادار کشور می‌خواهیم با مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از خرید محصولات خارجی زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم نمایند.
6- یکی از وظایف هیأتها تلاش برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد آن (به خصوص مصادیقی که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند) در جامعه و پراکندن عطر نماز در اجتماع می‌باشد و همه هیأت‌ها باید تلاش کنند به این مهم بپردازند.
7- رسالت دیگر هیأتها ترویج فرهنگ قرآن و انس با آن در هیئات مذهبی و به تبع آن در جامعه می‌باشد. لذا به همه هیأت ها توصیه می‌کنیم آموزش و ترویج صحیح خوانی و فهم و درک آیات قرآن را وجهه همت خود قرار دهند.
8- ما به همه هیأت‌های عزاداری خصوصاً هیأت های رزمنده توصیه می‌کنیم همانطور که تاکنون وجهه همتشان گسترش اسلام ناب محمدی بوده با غنا بخشیدن به محتوای منابر، اشعار و مداحی‌ها طبق دغدغه های مقام معظم رهبری عمل نموده و اجازه ندهند حرکت‌هایی که مناسب این مجالس نیست از جمله برهنه شدن، بالا و پایین پریدن های بیجا و غیره، باعث پایین آوردن شأن و منزلت مجالس عزاداری سیدالشهداء و اهل بیت (ع) گردد.
در پایان خدا را شاکریم که ما را از رزمندگان ولایت و نوکران اهل بیت (علیهم السلام) قرارداد و از او می‌خواهیم که ما را در این راه ثابت قدم بدارد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


منبع:تسنیم
211008
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین