عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با بيان اينكه بايد براي اصلاح امور دنيايمان رابطه خود را با خدا اصلاح كنيم گفت: كار براي آخرت و اين دنيا را پلي براي عبور دانستن سبب مب شود تابسياري از امور دينايي ما حل شود.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بازقندي(بهجتي)، امروز در جلسه روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات با اشاره به روايتي از امام باقر (عليه‌السلام) كه آن حضرت از جدشان اميرمومنان نقل كرده اند، اظهار داشت: در اين روايت سه نكته مهم كه فقها و علما به هم تدكر مي دهند، ذكر شده است و تاكيد مي شود كه همين سه نكته به عنوان موعظه و نصيحت است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي يكي از اين نصيحت ها را اينگونه بيان كرد: كسي كه همتش آخرت باشد خدا دلمشغولي او را نسبت به امور دنيا كفايت مي كند، به اين معنا كه ديگر كسي كه به آخرت توجه داشته باشد، هر آنچه انجام مي دهد براي آخرت است و اين دنياي زودگذر در نظر او نمي آيد.

وي افزود: اين دنيا مانند پلي است كه بايد انسان از آن بگذرد و مزرعه اي است كه بايد انسان در آن بذر هايي را بكارد كه در آخرت برداشت كند با اين باور ديگر انسان براي محل عبورش وقت و هزينه معنوي زيادي نمي كندو با ديد محل عبور به آن نگاه مي كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي اصلاح ظاهر را منوط به اصلاح باطن دانست و گفت: اين دومين نصيحتي است كه علما و فقها به هم مي كنند و اين سنتي الهي است كه اگر باطن را اصلاح كنيم خدا هم به ظاهر آراستگي مي بخشد همانطور كه در مورد نماز شب چنين داريم كه هركس به نماز در دل شب و كه بزرگترين خودسازي و كمترين ريا را دارد، خدا نورانيتي در چهره او قرار مي دهد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تاكيد كرد: بديهي است كه كار براي آخرت منافاتي با كار براي دنيا ندارد ولي دلبستگي و توجه بيش از حد به آن مذموم است و بايد به اندازه همان محل عبور به آن پرداخت.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین