عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان دارالقرآن:
رئیس سازمان دارالقرآن کشور «چندهزار حافظ قرآن و تاسیس موسسه‎های قرآنی» را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: با این وجود همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته‌ایم حق قرآن را ادا کنیم.
عقیق: مهدی قره‌شیخ‌لو در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و مربیان استان، چهارمحال و بختیاری را به عنوان یکی از استان‏‌های با ظرفیت بالای قرآنی دانست و افزود: در این استان ما شاهد اساتید پیشکشوت در سطح ملی هستیم.

وی اظهارکرد: اگر ‌بخواهیم با وظیفه معلمی آشنا بشویم، باید کار کردن با قرآن را بیشتر بیاموزیم؛ چراکه قرآن به زندگی نورانیت می‌بخشد و انسان را از تاریکی و ظلمت خارج می‌کند و او را اهل نجات و بهشت قرار می‌دهد.

وی قرآن را مجموعه‌ای از بینش‌ها، ارزش‌ها و دستورالعمل‌ها عنوان و اظهار کرد: کسی که با قرآن آشنا شود باید با این سه محور آشنایی داشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: ارتباط با قرآن در مراحل خواندن مکرر قرآن و انس گرفتن با آن، تدبر در تلاوت قرآن، عمل کردن به قرآن و داشتن سبک زندگی دینی صورت می‌گیرد. معلم قرآنی وظیفه دارد که متعلم خود را به آداب قرآن و احکام قرآنی آشنا کند تا قرآن آموزان یاد بگیرند که چگونه از نسخه‌های قرآن برای ارتقای زندگی خود به سمت زندگی الهی استفاده کنند.

وی چندین هزار حافظ قرآن و تاسیس موسسه‎های قرآنی را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: با این وجود همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته‌ایم حق قرآن را ادا کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بسیج قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآن در از ضرورت‌های امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن افزایش آمار طلاق، استفاده از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را نتیجه نداشتن زندگی قرآنی بیان کرد و افزود: هرکجایی‌که امکان دارد باید یک جلسه قرآنی راه بیندازیم تا در همین راستا بتوانیم خیمه‌های آموزش قرآن را در دیگر کشورها برپا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر حضور مردم در حوزه‌های قرآنی فعال و جدی شود دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین