عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
افتخاری:
‌رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان اینکه مسئله بیمه فعالان قرآنی‌، موضوع ادامه‌داری است که باید با بودجه تعیین شده‌، استمرار داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم فعالان قرآنی در بودجه تعیین شده سال ۹۴ سهم مستقلی داشته باشند.
عقیق: نخستین مجمع مؤسسات قرآنی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی‌، فعالان و مدیران مؤسسات قرآنی روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات مؤسسه دارالتحفیظ برگزار شد.

‌رئیس فراکسیون قرآن و عترت در این مراسم طی سخنانی گفت: زمانی جامعه قرآنی انتظار داشت که یک معاونت قرآن و عترت در حوزه ریاست جمهوری تأسیس شود و همین خواسته منجر به تشکیل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی در ادامه به بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و افزود: مسئله بیمه فعالان قرآنی‌، موضوع ادامه‌داری است که باید با بودجه تعیین شده‌، استمرار داشته باشد و در ‌سال 94، 10 میلیارد تومان به نام قرآن بودجه تصویب شد که البته در کنار آن چندین گروه هم قرار گرفت که می‌تواند این بودجه برای بیمه فعالان مستقل باشد.

بیمه قاریان با بیمه هنرمندان متفاوت است

افتخاری با اشاره به بیمه قاریان و بیمه هنرمندان گفت: بودجه صندوق هنرمندان در سال 93، 18 میلیارد تومان از بودجه سالیانه را در اختیار داشت که قرآنیان نیز جزو آن بودند اما امسال این بودجه به 76 میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم از این بودجه به قرآنیان بیشتر تعلق گیرد.

حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رود ‌علاوه بر حرکت رو به جلوی جامعه قرآنی، حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد و توزیع عادلانه بر اساس اولویت‌های نظام صورت گیرد.

سلیقه‌ها، مدغم دو اتحادیه را به تأخیر انداخته

افتخاری در ادامه با اشاره به ادغام دو اتحادیه گفت: انتظار و گلایه قرآنیان‌، قرارگاه دو تشکل مدغم است که این نهال بتواند تنومند شود ولی متأسفانه اعمال سلیقه‌ها این امر را به تأخیر انداخته است که امیدواریم با حل این مسئله بتوانیم تشکل‌های مردم‌نهاد را حمایت کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین