عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی در سنندج خبر داد.
عقیق:جلال قلعه شاخانی ظهر سه شنبه در نشست برنامه ریزی جشنواره مولودی خوانی رضوی در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته جشنواره مولودی خوانی رضوی از سری برنامه های سيزدهمين جشنواره بين المللی امام رضا (ع) است که همزمان با شهریور ماه جاری در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این جشنواره به میزبانی استان کردستان ادامه داد: فراخوان این جشنوار در دو بخش مولودی خوانی رضوی و منقبت خوانی رضوی اعلام و در بین مراکز و موسسات فرهنگی و هنری سراسر کشور توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: مجری برگزاری این جشنواره موسسه فرهنگی سرشار است که با نظارت این اداره کل همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

وی به بخش های جشنواره نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بخش مولودی خوانی رضوی شامل مولودی خوانی در وصف امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) و منقبت خوانی رضوی مختص آثاری در قالب منقبت توسط مناقب سرایان در وصف امام رضا (ع) است.

قلعه شاخانی، با بیان اینکه این جشنواره صرفاً ویژه برادران می باشد، افزود: آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در مجموعه ای چند رسانه ای(مولتی میدیا) تهیه و تدوین خواهد شد.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های علمی پژوهشی و فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با اهل بیت پیامبر اعظم (ص) به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام) را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر علمی پژوهشی، فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

قلعه شاخانی، آخرین مهلت دریافت آثار را دهم مرداد سال ۹۴ اعلام و اذعان کرد: هیات انتخاب آثار تا بیستم مرداد آثار رسیده را بررسی و جشنواره مولودی خوانی رضوی نیز بعد از اعلام نظر داوران همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

وی، با بیان اینکه علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه استانی جشنواره امام رضا واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره بایستی فرم شرکت در جشنواره را تکمیل و آثار خود را بر روی سی دی با کیفیت صدا و تصویر مطلوب ارسال کنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه در خصوص روند برگزاری جشنواره با حضور اعضای ستاد برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین