عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
«هنر ایران در عرصه جهانی» در گفتگو با حجت الاسلام آقاتهرانی/
یک نماینده مجلس معتقد است در بحث علوم انسانی هنوز علوم اسلامی را نشناخته‌ایم و قطعا اگر در بحث علوم انسانی بتوانیم هنر انسانی اسلامی ارایه کنیم می توانیم موفق باشیم ولی متاسفانه ما هنوز به اینجا نیز نرسیده ایم.
عقیق:حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با لزوم جهانی شدن هنر اسلامی و ایرانی گفت: اگر ما اسلام را بهترین دین می دانیم پس هنرش نیز می تواند بهترین هنر باشد.

وی اظهار کرد: ما باید هنر اسلامی را به بهترین نحو شناسایی و آن را ترویج دهیم زیرا اسلام دینی است که جهان شمول است و محدود به ایران و 4 کشور عربی نیست.

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: اسلام دینی است که در هیچ محدودیتی به ویژه در زمینه هنر که زبان شیرین و نرمی دارد و ما می توانیم به این طریق دین اسلام را به سایر کشورها بهتر بشناسانیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: چون اسلام محدودیتی برای هیچ کسی قائل نیست لذا هر کسی با هر زبان و در هر منطقه جغرافیایی که زندگی می کند می تواند از آموزه های دین استفاده کند زیرا این دین برای همگان برنامه دارد و برای همه مردم است و بحث قرن و جنس و رشته نیز در آن مطرح نیست.

وی با بیان اینکه کارهایی را که برای جهانی کردن هنر و ادبیات اسلامی شده است را کافی نمی دانم گفت: ما از 1000 یک درصد نیز کار نکرده‌ایم که البته در این زمینه مشکلاتی زیادی وجود دارد و چالشها جدی است و یکی از آنها مباحث قانونی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما در بحث علوم انسانی هنوز علوم اسلامی را نشناخته‌ایم و قطعا اگر در بحث علوم انسانی بتوانیم هنر انسانی اسلامی ارایه کنیم می توانیم موفق باشیم ولی متاسفانه ما هنوز به اینجا نیز نرسیده ایم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با فیلم محمد رسول الله نیز گفت: فیلمهایی که با چنین مضامینی ساخته می شوند از نظر ما بسیار خوب هستند و باید کارگردانان ما اگر می خواهند هنر اسلامی را جهانی کنند به ساخت چنین فیلمهای بیشتر اتکا کنند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین