عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در هیئت ریحانه الحسین(س)
امیرالمؤمنین وقتی می خواهد عاقل را تعریف کند می گوید که عاقل یک انسان هوشمند و خردمند است که در کنار این عقل ثمره ای به نام علم بیرون می آید...

صون 

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب وفات حضرت زینب(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی مسعود اصلانی در هیئت ریحانه الحسین(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عبدالحمید شهاب را بخوانید؛

_ در میان القاب صدیقه صغری حضرت زینب یک لقب انسان را بیشتر به فکر فرو می رود آن هم عقیله بنی هاشم است.

_ وقتی صحبت از عقل در یک انسان بیان می شود این دید به ذهن انسان وارد می شود که شخصی که عاقل است جایگاه شخصیتی او هم نزد رب و خلق جایگاه بالایی است. عقلا جزء خردمندان عالم هستند. خدا برای این طایفه یک فاکتورهای خاصی را در قرآن باز کرده است.

_ یک عده در دنیا تعریف از عقل را مادی گرایانه ارائه می کنند. امیرالمؤمنین وقتی می خواهد عاقل را تعریف کند می گوید که عاقل یک انسان هوشمند و خردمند است که در کنار این عقل ثمره ای به نام علم بیرون می آید.

_بعضی از عقلا ادعا می کنند که صاحب علم هستند ولی جهلشان علمشان را نابود کرده است. در روایت پیامبر خدا می فرماید که بیچاره کسانی هستند که می دانند اما به دانسته های علمیشان عمل نمی کنند. عقل و فهم را دارند ولی بر اساس عقل و فهم عمل نمی کنند.

_ شخصیت دختر امیرالمؤمنین از دوران طفولیت تا زمان مرگشان این طور بود که از میزان و مدار عقل خارج نشد. در کنار این عقل احساسات و دین عملیاتی هم دیده می شود. همان چیزی است که مطلوب قرآن است. عقلا روی میزان حرکت می کنند.

_ جاهلی که می داند و می توانست جهلش را به علم تبدیل کند مانند مگسی است که روی نجاست می نشیند.

_ پیغمبر در روایتی می فرمایند اگر کسی چهار صفت را داشت آن شخص عاقل است. پیامبر می فرماید که عاقل کسی است که معرفت و اطاعت از خدا دارد. این دو ویژگی دو بال قوی برای آدم شدن است.

_ بالاترین شناخت ها معرفت به خدا می باشد. که ثمره این معرفت اطاعت است. هر میزان که طاعتت بیشتر بود خدا را بیشتر و بهتر شناختی.

_ آیت الله وحید می فرماید که درمصیبت زینب کبری وقتی بلند بلند گریه می کنید امام زمان برای تو مشغول استغفار می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین