عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
مردي كه در خانه نشسته و به دنبال كسب و كار نمي رود و از خدا روزي و ثروت مي خواهد.
عقیق:حضرت علي(ع) مي فرمايد: نبايد يكي از شما بگويد: خدايا! از فتنه و آزمايش به تو پناه مي برم؛ زيرا كسي نيست كه گرفتار فتنه نباشد؛ ولي كسي كه پناه مي برد، بايد از فتنه هاي گمراه كننده به خدا پناه ببرد؛ چون خداوند سبحان مي فرمايد: بدانيد دارايي ها و فرزندان شما فتنه هستند.[۱]
براي يافتن آرامش، بايد از خود رها شد و از نقطه هميشگي صفر به نقطه تازه و آرام بي نهايت رفت، و اين همان دعاست و دعا كردن راه رسيدن به آن.
موارد ديگر:
در روايات به موارد ديگري نيز اشاره شده است؛ از جمله حضرت صادق (ع) مي فرمايد: دعاي پنج دسته مستجاب نمي شود:
اوّل، مردي كه با همسرش سازگاري اخلاقي ندارد و ادامة زناشويي براي آنان غيرممكن است، و به جاي اينكه از راه قانونيِ طلاق استفاده كنند، دعا مي كنند كه خدا آنها را از آن گرفتاري نجات دهد.
دوّم، صاحب بوده و بنده اي كه برده اش سه مرتبه گريخته و صاحبش به زحمت هر مرتبه او را پيدا كرده است؛ ولي او را از خود دور نكرده و نفروخته است و براي بار چهارم آن برده فرار مي كند و او دست به دعا برمي دارد و از خدا مي خواهد كه برده اش را پيدا كند.
سوم، شخصي كه از كنار ديوار شكسته اي كه نزديك به خراب شدن است مي گذرد و به جاي آنكه با شتاب و سرعت از آنجا عبور كند، مي ايستد و دعا مي كند كه آن ديوار بر سرش خراب نشود.
چهارم، مردي كه به ديگري مبلغي قرض داده است؛ ولي بر اين قرض دادن شاهد و گواهي نگرفته، و دعا مي كند كه بدهكار طلب او را بدهد.
پنجم، مردي كه در خانه نشسته و به دنبال كسب و كار نمي رود و از خدا روزي و ثروت مي خواهد.[۲]
از خداوند متعال مي خواهيم كه جزء گروهي باشيم كه دعاهايمان مورد قبول درگاه احديّت قرار مي گيرد و همواره توفيق آرامش يافتن و نيرو گرفتن به وسيلة دعا شامل حال ما گردد و قلب حضرت حجّت (عج) نيز از ما راضي گردد.


پی نوشت ها:
[۱]. نهج البلاغه، سید رضی، نشر هجرت، قم، كلمات قصار، ش ۹۰.
[۲]. دعا عامل پيشرفت يا ركود، محمد مصطفی کرمانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ص ۱۱.ش
ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره ۱۶۹ .
منبع:افکار
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین