عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
وی هدف از این اقدام را اینگونه بیان می کند: من نذر کرده بودم که پیاده به این زیارت بیایم و این تجربه منحصر به فردی بود تا شاید گوشه ای از رنج های قافله حضرت زینب (س) را لمس کنم.
عقیق: "انتوان بارا"؛ فرزند یوسف بارا نویسنده و اندیشمند مسیحی، دارای تحصیلات عالیه در ادبیات عرب، زبان فرانسه، تاریخ اسلامی، فلسفه ادیان و اصول عرفان از دانشگاه کویت و سوربون و گرنوبل یکی از قطب های مهم علمی فرانسه است. 

بارا؛ در یک مصاحبه مطبوعاتی که پس از پیاده روی در اربعین سید الشهدا (ع)، در سن هفتاد سالگی انجام داد، گفت: برای معرفت به امام حسین (ع) حتما نباید مسلمان بود فقط باید انصاف داشت. 

هیچ انسان منصفی منکر فضیلت امام حسین (ع) و انقلاب بزرگش نمی شود. او وارث رسول الله (صلی الله علیه و آله) است و شباهت بسیاری به حضرت عیسی (ع) دارد. 

وی هدف از این اقدام را اینگونه بیان می کند: من نذر کرده بودم پیاده به این زیارت بیایم و این تجربه منحصر به فردی بود تا شاید گوشه ای از رنج های قافله حضرت زینب (س) را لمس کنم. 

وی در توصیف این سفر می گوید: در این سفر چیزی جز زیبایی ندیدم و آن را یکی از نعمات خداوندی می دانم. گویا این مردم به امام حسین (ع) می گفتند، اگر ما در عاشورا نبودیم تا شعار لبیک یا حسین (ع)و هیهات من الذلة را سر دهیم حال می گوییم: لبیک یا حسین و هیهات من الذلة، زندگیمان فدای تو یا امام حسین(ع).


منبع: شیعه نیوز
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین