عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
پژمان دادخواه گفت: نمایشگاه عکس عشق محمد(ص)، جایگاه اندیشه‌ها و تعالیم پیامبر اسلام در زندگی‌ مسلمانان را به تصویر کشیده است.

عقیق:نمایشگاه عکس گروهی «عشق محمد (ص)» روایتی از عشق و علاقه به حضرت محمد (ص) بوده که به شیوه مفهومی عکاسی شده است.

مضمون این آثار با محوریت حضرت محمد (ص) است که این مجموعه به راهنمایی و انتخاب «پژمان دادخواه» صورت گرفته و عنوان این نمایشگاه هم برگرفته از شعر سعدی است که گفته است: «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد بس است و آل محمد».

آثار نمایشگاه نشانگر عشق و علاقه به حضرت محمد (ص) و جایگاه آموزه‌ها و تعالیم ایشان در زندگی است. آنچه که در این عکس‌ها مشاهده می‌شود، رویکرد ایده محورانه و مفهوم محورانه‌ای است که مبنای خلق عکس‌ها بوده است.

این نمایشگاه شامل آثار دانشجویان از جمله هانیه حلوایی، صبا صوفی، فرزانه بنااسماعیلی، مژده موگویی، نسترن داس‌دار، شیما خراسانی و نازیلا عشاق الحسینی، سیدعلیرضا میرشریفی و سجاد هاشمی است و دادخواه فقط یک اثر را در این نمایشگاه ارائه داده است.

پژمان دادخواه درباره ایده و اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: همزمان با اهانت‌هایی که از سوی نشریه فرانسوی به حضرت محمد(ص) صورت گرفت، موضوع عشق به حضرت محمد (ص) را در بین دانشجویان مطرح کردم. پس از چند ماه تمرکز دانشجویان بر مفاهیم و ایده‌های شخصی‌شان و راهنمایی‌هایی که از طرف بنده انجام شد، این آثار شکل گرفت.

وی ادامه داد: در این عکس‌ها علاوه بر نشان دادن عشق و علاقه به پیامبر، جایگاه اندیشه‌ها و تعالیم و آموزه‌های پیامبر اعظم را در زندگی‌مان مشاهده می‌کنیم و این موارد جزو مؤلفه‌ها و محورهای خلق عکس‌ها بوده است.

این مدرس عکاسی گفت: البته سعی داشتم همزمان با اتفاق هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، این نمایشگاه را برگزار کنم؛ اما به دلیل اینکه عکاسی مفهومی نیازمند تأمل و تفکر بیشتر است، آماده کردن عکسها به زمان بیشتری نیازمند بود.

وی افزود: فکر می‌کنم این حرکت از سوی دانشجویان رشته عکاسی، اقدامی مثبت و در خور توجه باشد، چرا که یکی از رسالت‌های هنرمند، ترویج اخلاق و زیبایی‌ها و مفاهیم معنوی در قالب اثر هنری در جامعه است.

بر اساس این گزارش، افتتاحیه این نمایشگاه از (8 اردیبهشت) در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح و تا تاریخ 17 اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 9 تا 17 اردیبهشت همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به غیر از روزهای تعطیل به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر شماره 74 مراجعه کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین