عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
تولیت آستانه مبارکه امامزاده یحیی با تاکید بر نقش رسانه ها بر ترویج وقف های نو؛
حجت الاسلام فرمانی گفت: رسانه ها در ترویج وقف های نو به ویژه وقف عام که لازمه گسترش فعالیت های فرهنگی است، تلاش کنند.

عقیق:حجت الاسلام سیدعلی فرمانی، تولیت آستانه مبارکه امامزاده یحیی تهران و استاد حوزه در گفتگویی گفت: امامزادگان برای تبدیل شدن به قطب های فرهنگی نیازمند نیرو، افکار نو و بودجه مناسب هستند و الحمدالله سنت حسنه وقف توانسته است تاکنون بخش عمده ای از اعتبارات امامزادگان را تأمین نماید.

وی با بیان اینکه در گذشته فعالیت های فرهنگی به تنوع و وسعت امروز نبوده است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هجمه های فرهنگی دشمن هر روز بیشتر می شود لذا ضروری است واقفین و خیرین در حوزه های فرهنگی و علمی نیز مبادرت به وقف نمایند.

حجت الاسلام فرمانی با اشاره به اینکه وقف هایی مانند کمک دانش آموزان و دانشجویان، ساخت بیمارستان، خرید سامانه پیامکی و ... از جمله ضروریات عصر جدید است، اظهار داشت: بی شک مهمترین و بهترین و ارزشمندترین وقف مربوط به روضه حضرات معصومین است اما با توجه به اقتضائات عصر جدید ضروری است واقفین و خیرین در زمینه های جدید نیز مبادرت به وقف کنند.

وی ادامه داد: وقفی که اخیرا برای ساخت بیمارستان سرطان در تهران صورت گرفت اقدامی بسیار میمون و مبارک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بود که می تواند فضا و گفتمانی نو در زمینه وقف ایجاد نماید.

تولیت بقعه مبارکه امامزاده یحیی با تاکید بر اینکه باید واقفان و خیرین در زمینه وقف های نو به ویژه وقف عام آمادگی ذهنی پیدا کنند، تصریح کرد: هر زمان برای وقف های نو و عام کار تبلیغی مناسب صورت گرفت این نوع وقف ها نیز گسترش پیدا کرد.

وی افزود: وقف سنتی که تاکنون توانسته است بخش عمده ای از اعتبارات لازم برای فعالیت های مذهبی، عمرانی، عقیدتی و فرهنگی امامزادگان و سایر مراکز دینی را تأمین نماید باید به مانند گذشته تداوم یابد اما لازم است رسانه ها برای ترویج وقف های نو به ویژه وقف عام تلاش کنند.

حجت الاسلام فرمانی در پایان با اشاره به اینکه رسانه ها مهمترین نقش را در ترویج وقف های نو که از الزامات گسترش فعالیت های فرهنگی است دارند، خاطرنشان کرد: انشاءالله رسانه ها، علما و مسئولان سازمان اوقاف به مدد الهی و توجهات حضرات معصومین (ع) بتوانند در تبیین اهمیت و ضرورت اعطای وقف های جدید به ویژه وقف عام موفق باشند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین