عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمين فرحزاد با اشاره به مصاديق مختلف وقف گفت: يكي از كارهايي كه مي شود براي آن وقف كرد، اعزام زايران به عتبات و به ويژه كربلاي معلي است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين فرحزاد در جمع روحانيون و مداحان ۱۵ كاروان اعزامي از سوي اوقاف و امور خيريه وقف را مايه ماندگاري عنوان كرد و گفت: اين سنت حسنه وقف بايد با مصاديق مختلف آن در جامعه رواج يابد.
وي با تاكيد براينكه بايد متناسب با شرايط روز انواع مختلفي از وقف براي مردم معرفي شود، گفت: بسياري از مردم هنوز حتي به زيارت امام رضا در مشهد هم نرفته اند و مي‌توان با تبيين مصاديق وقف، زمينه اي را براي زيارت آنان فراهم كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرحزاد با تحسين اقدام سازمان اوقاف و امور خيريه در اعزام ۱۵ كاروان به عتبات از كساني كه در آستان امامزادگان و مساجد خدمت مي‌كنند و تاكنون به عتبات نيامده بودند، اظهار داشت: اميدواريم اين سنت حسنه با همراهي رسانه‌ها و سازمان‌هاي خيريه مردمي واقفيني در اين زمينه اموالشان را اهدا كنند.
وي افزود: اين وقف چند خاصيت دارد اول اينكه هر نفر كه با اين پول به زيارت بياد براي واقف هم ثواب زيارت ثبت مي‌شود و دومين خاصيت آن شاد كردن دل يك مومن است. مومني كه سال‌هاي سال در روضه‌ها نشسته است و حسرت ديدار و زيارت كربلا در دل داشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرحزاد سومين اثر اين وقف را شاد كردن اهل بيت دانست و گفت: همواره به زيارت امام حسين سفارش شده است و بسياري آرزوي آن را دارند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین