عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
آسیب‌شناسی محتوای قرآن‌مداری منابر وعاظ/
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با اشاره به اینکه منابر، به صورت اصولی نیاز به قرآن بنیان بودن دارند، گفت: استفاده از منابع قرآنی در منابر به حد مطلوب نرسیده‌‌ است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد منابر وعاظ و تاثیر آنها در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی گفت: منابع اصلی معرفت دینی، قرآن کریم و سنت پاک نبوی است. بنابراین هرکس در مقام انتقال معرفت الهی قرار می‌گیرد باید الزاما معرفت خودش را به کتاب الهی مستند کند.

وی افزود: افزون بر این جامعه مخاطبان هرچقدر داده‌های قرآنی خودشان را در سخنرانی‌ها و منابر بیشتر کنند برایشان جذاب‌تر است و به کلام الهی نزدیک‌تر می‌شود.

کلاممان را با کلام الهی همراه کنیم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: معتقدم که منابر، به صورت اصولی نیاز به قرآن بنیان بودن دارند یعنی به قرآن تکیه کند. برای جذابیت و جذب عاطفه بدنه متدین، نیاز به این است که کلاممان را با کلام الهی و کلام معتبر معصومین(ع) همراه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وعاظی که از سخنان شخصی در منابرشان استفاده می‌کنند، گفت: ابتدا باید به این نگاه کرد که منبری‌ها چقدر داده‌های وحیانی را انتقال می‌دهند و ناقل آن هستند. این مسئله یک مقوله تشکیکی و دارای مراتبی است که باید مختصر درباره آن صحبت کرد.

بهمنی در ادامه افزود: منابری که غنای معرفتی آنها از قرآن کریم و سنت معتبر ائمه اطهار(ع) گرفته شده است، قطعا جنبه معرفتی به اندازه لازم و کافی در آن وجود دارد.

باید بکوشیم که سخنان ما برخاسته از بطن معارف وحیانی باشد

بهمنی تصریح کرد: ما در استفاده از منابع قرآنی در حدی که مشاهده شده است، هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ و فاصله داریم و همه باید بکوشیم که سخنان ما برخاسته و برآمده از بطن معارف وحیانی باشد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین