عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
یارنسب خبر داد
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد از برگزاری دیدار با پدران آسمانی و تجلیل از پدران معزز شهید همزمان با سالروز ولادت فرخنده مولای متقیان حضرت علی(ع)، روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری در گلزار شهدای سراسر کشور خبر داد.
عقیق: اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد از برگزاری دیدار با پدران آسمانی و تجلیل از پدران معزز شهید همزمان با سالروز ولادت فرخنده مولای متقیان حضرت علی(ع)، روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در گلزار شهدای سراسر کشور خبر داد.
وی ادامه داد: از کارکردهای بسیار موثر مناسبت های مذهبی، الگو سازی مبتنی بر ارزش ها و بستر سازی برای تعالی انسان ها است که فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌رود. 13 رجب سال جاری همزمان با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین امام علی(ع)، برابر با 12 اردیبهشت روز پدر و روز معلم است و این روز بستری مهیا برای تکریم مقام پدران آسمانی و شهدای گرانقدر میهن اسلامی است.
یارنسب بر تقدیر از پدران شهدا که علاوه بر تربیت و عروج شهدا، پدران معنوی آحاد جامعه اسلامی بوده و حق عظیمی بر گردن همگان دارند تأکید کرد.
وی همچنین اظهار داشت: در این برنامه فرزندان گرامی شاهد میزبان آحاد جامعه هستند و با نهادینه سازی این سنت حسنه توسط یادگاران شاهد، فرهنگ قدر شناسی و سپاسگزاری از مقام والای پدر در جامعه نهادینه می شود.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد در خاتمه ضمن اشاره به این نکته که محوریت اجرای برنامه ها، گلزار مطهر شهدا است، افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرا و نیل به اهداف بنیاد، دستورالعمل اجرایی این برنامه درقالب 8 نکته اجرائی و 24 برنامه پیشنهادی به ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.
محوریت قراردادن گلزار شهدا در برگزاری مراسم تکریم از پدران آسمانی و پدران شهدا، بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی جامعه شاهد و ایثارگر شامل پدران و فرزندان شهدا در تهیه محتوا و اجرای برنامه ها و تکریم پدران آسمانی و  پدران شهدا در مراسم و برنامه‌های مختلف از جمله نمازجمعه، مدارس، شوراهای اداری، شناسائی، تقدیر از فرزندان شاهدی که در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی خدمات و آثار فاخری داشته و آن را به پدران خود اهدا کرده اند با هدف الگو سازی در جامعه و سخنرانی یکی از فرزندان شاهد در نماز جمعه مراکز استان‏ و شهرستان‏ها از جمله نکات اجرایی و برنامه های این روز است.


منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین